مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در چند جلسه اخیر درباره مبارزه ومقابله باجنگ نرم وجنگ رسانه ای که در قالب فرمان جهاد تبیین صادر کردند خطاب به همه آحاد جامعه است.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 23 February 2022

 

سینا دلشادی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی دلیل صدور این فرمان را تهاجمات نرم ترکیبی وحجم گسترده شبهات علیه انقلاب ونظام جمهوری اسلامی برشمرد وافزود:شبهات ایجاد شده تاکنون بی سابقه بوده و ریشه وبرگ وبر نظام وانقلاب را مورد هجمه قرار داده است.
وی یادآورشد: درچنین شرایطی قشری که بیش از همه مورد آسیب قرار میگیرد جوانان ما هستند چراکه در صورتی که جوانان درمعرض تبلیغات گمراه کننده قرار گیرند وپاسخ مناسبی به آنها داده نشود،آنچه که شاهد وقوع آن خواهیم بود کمرنگ شدن هویت انقلابی جامعه وجوانان است.
وی با بیان اینکه این فرمان در راستای بازیابی و تقویت هویت انقلابی یک ایرانی مسلمان صادر شده است یادآورشد: اهمیت این فرمان به این دلیل است که ما درمعرض تهاجم گسترده قرار گرفته ایم ودشمنان انقلاب به دنبال شبهه افکنی، ایجاد انحراف و انحطاط در اهداف نظام هستند.
دلشادی با اشاره به اینکه حملات دشمن بیشتر متوجه نواحی‌ است که بیشترین صدمه را به او زده است افزود:دلیل اینکه دشمن بیشترین هجمه را به نهاد مقدس سپاه پاسداران وارد مي کند این است که بیشترین ضربه را از این نهاد دریافت کرده است.
وی با اشاره به بهره برداری انحرافی دشمن از برخی از اتفاق ها برای حمله به سپاه پاسداران ادامه داد:سپاه پاسداران همواره از بدو تاسیس تاکنون حافظ وحامی حریم اسلام ،انقلاب و ولایت ورهبری بوده و بزرگترین سرمایه و مرزدار مادی ومعنوی در کشور این نهاد مقدس است به همین دليل شاهد بیشترین هجمه دشمنان قسم خورده انقلاب به سپاه پاسداران هستیم.
وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی سنگرهای مختلف نظام را مورد حمله قرار می دهند واین حملات تمام شدنی نیست افزود:رسانه ها باید بدون ملاحظه وترس ولکنت به میدان وارد شوند وحقایق را تبیین کنند زیرا سکوت آنها موجب هتاک تر و وقیح تر شدن دشمنان می شود.
دلشادی با بیان اینکه همه نهادها، ادارات وسازمان ورسانه ها باید به این مهم واکنش نشان دهند گفت:جهاد تبیین به معنای روشن کردن ، تمایز دادن حق از باطل است.
وی با بیان اینکه باید حقایق در زمانی که دشمن سیاه نمایی میکند،مطرح شود ادامه داد:دشمن به دنبال سیاه نمایی ،منحرف کردن اذهان از حقیقت های انقلاب وشکست جلوه دادن توفیقات ویا پنهان کردن دستاوردهای نظام است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی اظهارداشت:باید دستاوردهای نظام وانقلاب به درستی وشایستگی به جامعه با زبان،مال وجان،قدم ، قلم وبا تمام وجود تبیین شود تا دشمنان انقلاب نتوانند به هویت ما خدشه وارد کنند.
وی با بیان اینکه ساختارهای مستقر در نظام ،دولت وکشور متناسب با شعارهای بلند فرهنگی وبرخواسته از اسلام وانقلاب نیست گفت:انقلاب اسلامی وپیامهای آن ودولت مردمی فرهنگی است.
وی با بیان اینکه پیام ها،زیرساخت شکل گیری وپیروزی انقلاب را فرهنگی می دانیم افزود: تمدنی که میخواهیم ایجاد کنیم وحتی پیام هایی که میخواهیم صادر کنیم را فرهنگی می دانیم اما درعمل شاهد بی مهری نسبت به حوزه فرهنگ ، هنر ورسانه هستیم.
دلشادی با بیان اینکه در ساختارها آنچنان که باید و شایسته است نسبت به جایگاه فرهنگ، هنر ورسانه توجه لازم را نداریم یادآورشد: متاسفانه دربسیاری از مواقع شاهد بی مهری نسبت به این حوزه هستیم وحمایت های سخت افزاری،مالی ومادی ازبخش فرهنگ وهنر مورد غفلت واقع می شود.
وی با بیان اینکه برخوردار نشدن متولی اصلی فرهنگ وهنر از حمایت های سخت افزاری، مانع حمایت از زیر مجموعه ها بویژه دربخش رسانه می شود گفت: در چنین شرایطی رسانه ها به دنبال گردش چرخه اقتصادی خود هستتد ونمیتوانند به وظایف اصلی خود عمل کنند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه توقع از رسانه ها باید نسبت معقول ومنطقی با حمایت ها داشته باشد افزود:هم اینک این نسبت وجود ندارد، متاسفانه جایگاه رسانه بدرستی درک نشده است.
وی با بیان اینکه درصورتی که بخواهیم پیام ها، ارزش های انقلاب را حفظ ومنتشر کنیم باید از ابزار رسانه استفاده کنیم اظهارداشت:برای صادر کردن وانتقال پیام های انقلاب واسلام به ابزار رسانه بیش از هرزمانی نیاز داریم.
دلشادی با اشاره به اینکه جنگ نرم هم اینک به جنگ رسانه ای تعبیر می شود یادآورشد:در صورتی که اعتقاد داریم دشمن وجنگی وجود دارد، دراین میدان رسانه باید به ایفای نقش بپردازد.
وی با بیان اینکه پیاده نظام وسواره نظام ما رسانه است افزود: این ارتش به جنگ افزار وپشتیبانی نیاز دارد و باید تقویت شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت مقوله فرهنگ است یادآورشد: امید می رود در این دولت انقلابی اهمیت رسانه ونقش وجایگاه آنها به درستی مورد توجه قرار گیرد وحمایت لازم از این حوزه به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار