استاندار خوزستان با اشاره به صحبت‌هایی AFC ورزشگاه شهدای فولاد را به دلیل نداشتن پارکینگ تایید نمی‌کند، گفت: جای جای استان سالن‌ها و زمین‌های بلااستفاده و همچنین ورزشگاه‌های عریض و طویل را دیده‌ام، بعد هم می‌گویند به خاطر پارکینگ این ورزشگاه را قبول ندارند و این واقعاً یک بی‌سلیقگی است.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 27 February 2022

صادق خلیلیان در دومین جلسه شورای ورزش در سال ۱۴۰۰ که امروز هشتم دی ماه در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: طبیعتاً یک سری ظرفیت‌ها در استان خوزستان در بحث ورزش موجود است که ظرفیت‌های خوبی در ابعاد مختلف هستند و باید بتوانیم این ظرفیت‌ها را به منصه ظهور رسانده و از آنها در جهت توسعه ورزش قهرمانی و همگانی استفاده کنیم. چرا که زیربنای ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است و باید سلامت را در جامعه توسعه دهیم که یکی از این کارها، آوردن ورزش در بین آحاد مردم است که بسیار مهم بوده و یک اولویت اساسی برای استان خوزستان تلقی می‌شود. باید در این زمینه برنامه‌های دقیق و منسجم طراحی شود و حساب شده حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مؤسسات در زمینه ورزش، گفت: تنها نیازمند این نیستیم که شرکت‌ها و مؤسسات پول به ورزش تزریق کنند و همین که تیم‌هایی را در رقابت‌های مختلف شرکت دهند این نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در استان یک سری پروژه‌های ورزشی وجود دارد که به صورت زودبازده می‌توان آنها را بهره‌برداری رساند و باید این مهم در دستور کار قرار بگیرد، زیرا انجام این پروژه‌ها یک راه میان‌بر است تا بتوانیم از یک سری امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. ضمن اینکه باید به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توجه کرده و این موضوع نیز در دستور کار قرار بگیرد. یعنی باید در ظرف کمتر از یک سال این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: یکسری ظرفیت‌ها ساخته شده اما از آنها استفاده نمی‌شود. این‌که ورزشگاهی ساخته شود که تنها یک مسابقه فوتبال آن هم یک هفته در میان در آن برگزار شود به نظر من کمی هدردادن منابع است. این همه سرمایه را روی یک زمین پیاده کردیم و یک ورزشگاه ساخته می‌شود، بعد یک هفته در میان آن هم برای دو ساعت یک مسابقه فوتبال در آن برگزار می‌شود. باید فکر اساسی به حال این موضوع شود و یک کارگروهی تشکیل شود و تمام ظرفیت‌های موجود سازماندهی شوند و از آنها استفاده کنیم. این‌که بخواهیم دوباره ورزشگاه و سالن بسازیم و بعد دوباره همین کار را تکرار کنیم درست نیست زیرا باید از ظرفیت موجود بهره‌ برد.

خلیلیان با اشاره به صحبت‌های سرپرست اداره‌کل ورزش خوزستان که AFC ورزشگاه شهدای فولاد را به دلیل نداشتن پارکینگ تایید نمی‌کند، گفت: جای جای استان سالن‌ها و زمین‌های بلااستفاده و همچنین ورزشگاه‌های عریض و طویل را دیده‌ام، بعد هم می‌گویند به خاطر پارکینگ این ورزشگاه را قبول ندارند و این واقعاً یک بی‌سلیقگی است. ساخت پارکنیگ که دیگر چیزی است، نه تکنولوژی می‌خواهد و نه ربطی به تحریم دارد. به نوعی در هفت، هشت سال اخیر با بی‌مدیریتی و انفعال در ابعاد مختلف ورزش مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اصلاً نباید کارها را به تشکیل یک جلسه موکول کرد و باید کارگروه تشکیل داده شود و کارگروه‌ها نیز فعال باشند. زیرا اگر بخواهیم کارهای اداری روزمره انجام دهیم ورزش خوزستان به هیچ جا نخواهد رسید و سلامت مردم نیز به خطر می‌افتد. باید از همه ظرفیت‌ها حتی ورزشگاه تختی استفاده شود. البته اکنون نمی‌دانم از ورزشگاه تختی چه استفاده‌ای می‌شود؟ پس باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم و بعد به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید باشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هیچ کلنگی زده نمی‌شود مگر این‌که از ظرفیتی در شهری استفاده کنیم و بدانیم که ظرفیت آن تکمیل است و نیاز به ایجاد یک زیرساخت جدید دیگر است. با توجه به کلنگ‌زنی‌هایی که در کشور صورت است تا پنجاه سال پروژه‌های نیمه‌تمام داریم. متأسفانه کلنگ‌زنی رسم شده است و این کار را نشان دهنده فعالیت خود می‌دانند اما بعد از ۲۰ سال می‌بینیم که هیچ خبری از افتتاح پروژه نیست و حتی اثری از ضربه کلنگ بر روی زمین هم نمانده است. باید این فرهنگ کلنگ‌زنی را از استان دور کنیم و به نحو واقعی به امور پرداخته شود.

وی با اشاره به احداث یک پارک بانوان در اهواز که بدون استفاده مانده است، گفت: برای دومین بار است که این موضوع را می‌شنوم و باید کارگروه تشکیل شود و در این زمینه تعیین تکلیف شود. حتماً قبلاً هم جلساتی در این زمینه برگزار شده است و باز هم تکرار می‌شود. باید خود خانم‌ها و دستگاه‌های متولی نیز وارد کار شوند.

خلیلیان با بیان اینکه تشکیل کارگروه انجمن خیرین ورزش پیشنهاد خوبی است، افزود: باید خیرین وارد کار شوند و کمک دهند. امور ورزش باید مردمی شود و با اتکا به اعتبارات دولتی نمی‌توانیم ورزش را توسعه دهیم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. باید از کمک‌های فنی اعتباری و خیرین و هر نوع ظرفیتی که در هر نقطه از استان وجود دارد، استفاده کرد. ضمن اینکه باید بانک‌ها نیز وارد صحنه شوند و در نهایت بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. اگر از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود کار ورزش سریع‌تر پیش می‌رود.

وی همچنین بیان کرد: گفته می‌شود ۸۰۰ زمین خاکی شناسنامه‌دار در مناطق کم‌برخوردار وجود دارد که با مشکل روشنایی مواجه هستند که باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد. معتقدم اگر همتی وجود داشته باشد راه برای انجام آن کار پیدا می‌شود.

برچسب ها: صادق خلیلیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار