معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی:
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه صف انتظار برای دریافت جهیزیه و وام کارگشایی در خراسان‌جنوبی حذف شده است، بیان‌کرد: در سال جاری سهم مشارکت مددجو و امداد خراسان‌جنوبی در تأمین جهیزیه و نیازهای ضروری زندگی حذف شد و همه توسط مرکز تأمین می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 02 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، رضا حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۰۰ هزار و ۴۳ نفر مراجعه‌کننده برای دریافت خدمت به کمیته امداد خراسان‌جنوبی داشتیم که حجم مراجعه کننده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۳ هزار نامه سفر رئیس جمهور را نیز در حال بررسی داریم و ۴۲ نفر با تأیید امداد از خدمت سربازی معاف شدند.

حسینی با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه گذشته هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه کمک شده که ارزش آن ۲۱ میلیارد تومان بوده است، ادامه‌داد: در این مدت نیز ۷۲۰ میلیون تومان نیز به خانواده‌های دارای سه‌قلو به بالا در خراسان جنوبی کمک کرده‌ایم که از دفتر مقام معظم رهبری به صورت ویژه به این خانواده‌ها کمک شده است.

صف انتظار دریافت جهیزیه حذف شد

وی با بیان اینکه صف انتظار برای دریافت جهیزیه و وام کارگشایی در خراسان‌جنوبی حذف شده است، بیان‌کرد: در سال جاری سهم مشارکت مددجو و امداد خراسان‌جنوبی در تأمین جهیزیه و نیازهای ضروری زندگی حذف شد و همه توسط مرکز تأمین می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: همچنین ۱۵ هزار خانوار سالمند را به ۵۹ مرکز نیکوکاری واگذار کردیم که کار مددکاری آنان توسط ۷۶ مددکار انجام می‌شود.

حسینی اظهار کرد: همچنین سه هزار خانوار به علت توانمند سازی و عدم استحقاق و ازدواج و … از گردونه کمک امداد خراسان‌جنوبی خارج شده‌اند که این مورد طی دوره ۶ ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به پنج هزار و ۵۰۰ مادر و کودک در یازده ماه گذشته هر ماه ۱۰۰ هزار تومان بابت سو تغذیه پرداخت شده است، بیان کرد: در همین مدت به سه هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و پرهزینه نیز با کمک امداد و خیرین کمک شدند.

جمشید سورگی، معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: مهمترین هدف ما در بخش فرهنگی و آموزشی توانمند سازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است و در این حوزه مأموریت‌های مختلفی مشخص شده است.

وی گفت: ما در خراسان‌جنوبی بالغ بر ۲۰ هزار دانش‌آموز را تحت حمایت داریم که امسال موفق شدیم به همه این عزیزان هزینه تحصیل را از محل منابع دولتی و کمک خیرین پرداخت کنیم.

توزیع ۱۵ هزار بسته تحصیلی

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۵ هزار بسته تحصیلی را جمع‌آوری و بین دانش‌آموزان توزیع کردیم، اظهار کرد: تعداد هزار و ۹۴ دانشجو را تحت حمایت داریم.

سورگی گفت: کمیته امداد برای مقطع کاردانی و سطح یک حوزه برای هر ترم مبلغ ۷۰۰ هزار تومان، برای مقطع کارشناسی یک میلیون تومان، برای کارشناسی یک ملیون و ۵۰۰ تومان و در مقطع دکترا برای هر ترم دو میلیون تومان مساعدت می‌کند.

وی با بیان اینکه به علت نیاز خانواده‌ها بعد از دو سال مجتمع‌های خوابگاهی را راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این مهم برای مقاطع بالا به واسطه شرکت در کنکور در سال آینده از اهمیت خاصی برخوردار بود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ظرفیت خوابگاه‌های ما ۳۳۵ نفر است و یک خوابگاه هم در شهرستان قاین آماده افتتاح داریم.

سورگی یادآور شد: ۱۱ هزار و ۱۳۰ نفر در سال ۱۴۰۰ نفر در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی کمیته امداد شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار