آماده همکاری با اداره کل بازرسی و عملکرد حقوقی استانداری مازندران در جهت برخورد با متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز روستایی می باشیم.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳ 06 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مسئول کارگروه ممیزی ساخت و ساز غیرمجاز استان مازندران در گفت و گویی اظهار داشت:
برخورد با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز روستایی خط قرمزمان محسوب میشود و رعایت قوانین در ساخت و ساز روستایی بصورت دقیق رصد می شود. 

برخورد با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز روستایی در مازندران
برخورد با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز روستایی در مازندران
 

عباس اکبرزاده رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان به همراه مهندس کمیل مومنی مسئول کارگروه ممیزی ساخت وساز غیر مجاز و سایر اعضا در نشست با اسماعیل مهرافزا سرپرست اداره کل بازرسی عملکرد حقوقی استانداری مازندران دیدار و گفت و گو نمود.

در این نشست مهندس کمیل مومنی بادله مسئول کارگروه ممیزی ساخت و ساز غیر مجاز استان مازندران با اشاره به اینکه برخورد با متخلفین ساخت و ساز روستایی خط قرمزمان محسوب میشود خاطرنشان کرد : رعایت قوانین در ساخت و ساز روستایی، توسط کارشناسان سازمان نظام کاردانی ساختمان بصورت دقیق رصد می شود و گزارشات، مستندات قانونی به معاونت هماهنگی امور عمرانی، معاونت دفتر فنی، اداره کل بازرسی عملکرد حقوقی و دفتر فنی حمل و نقل امور عمرانی جهت معرفی به دستگاه قضایی ارسال می گردد.

وی استفاده بهینه از مهندسین سازمان نظام کاردانی ساختمان استان در امر نظارت بر نحوه ساخت و ساز روستایی را از برنامه های مهم و جدی در سال جاری برشمرد و یادآور شد: آماده همکاری با اداره کل بازرسی و عملکرد حقوقی استانداری مازندران در جهت برخورد با متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز روستایی می باشیم.

در پایان مهرافزا سرپرست بازرسی عملکرد حقوقی استانداری از عملکرد رضایت بخش سازمان نظام کاردانی ساختمان و اعضای کار گروه ممیزی ساخت وسازغیر مجاز در ارائه گزارش به نهادهای ذی ربط تقدیر وتشکر نمودند در ادامه مقررگردید بصورت ماهانه گزارشی ازروند ساخت وساز غیر مجاز استان ازطریق کارگروه به معاونت عمرانی، اداره کل بازرسی و دفتر فنی ارائه گردد.  

خبر: الهام زارعی.  

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
تخلفات گسترده مسکن و شهرسازی و شهر داری تنکابن در خصوص ساختمان سعید نظری
ریاست محترم
احتراما به استحضار میرساند شخصی به نام سعید نظری در مازندران . شهرستان تنکابن . خیابان جمهوری بعد از میدان ساحل طلایی . روبروی مسجد . جنب اداره تعاون بر خیابان اصلی شهر اقدام به ساخت بنایی ۱۰۰ در ۱۰۰ خلاف نموده است. نامبرده در یک زمین ۳۰۰ متری چیزی در حدود ۳۲۰ متر سطح اشغال (با تجاوز به حریمها ) در ۵ طبقه یعنی حدود ۱۸۰۰ متر بنا در ۲۰ واحد و دو باب مغازه تجاری احداث نموده است. این بنا کاملا مغایر با نقشه ها بوده و حتی یک پارکینگ هم ندارد. به حریم پیاده رو و خیابان تجاوز دارد . کاملا مغایر با پروانه است . ساخت بنا و احداث اسکلت به صورت شگفت اوری مغایر با مندرجات ذکر شده در پروانه ساخت، نقشه‌های ساختمان، محاسبات فنی بنا میباشد...
بنا فاقد استحکام میباشد و حتی ۵۰ در صد از موارد و نکات سازه ای رعایت نشده و میله گرد و سطح مقطع بسیار کمتر از نقشه ها است . و از جمله تخلفات گسترده و حیرت اور ان میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
تخلف سطح اشغال : ۱۰۰ در ۱۰۰ زمین ساخته شده
احداث ساختمان مغایر با کاربری و نقشه جامع شهری ساخته شده‌اند : حتی یک پارکینگ هم ندارد.
تخلف از اصول شهرسازی و تخلف از ضوابط فنی و بهداشتی و سایر..
تجاوز به معابر شهری و پیاده رو
احداث بنا بر خلاف ضابطه پیشروی طولی
ابهام در ارزش معاملاتی زمین و جریمه اضافه بنا بسیار کمتر از جداول و قیمت منطقه ای
تخلف مهندس ناظر ساختمان
ساخت و سازهای غیرمجاز، مغایر پروانه، فاقد استحکام بنا و ایمنی : ستون ۶ میله گردی برای طبقات میانی و موارد دیگر
سند سازی و جعل مدارک برای فرار از تخلفات
متاسفانه هیچ کدام از ارگانهای مرتبط شهری هیچ اقدامی ننموده و شایعه است که برخی از واحدها برای همکاری و چشم پوشی به انها واگذار شده است . چنین تخلف بزرگی در بر خیابان و داخل یک شهر در جلوی چشم مردم حیرت اور و متاسفانه باعث دلسری و شبهات بسیار زیادی برای مردم خواهد شد. لذا خواهشمندیم به صورت جدی پیگیری نمایید . و در صورت عدم پیگیری شما به مراجه بالاتر گزارش خواهد شد
با تشکر . جمعی از اهالی دلسوز شهرستان تنکابن
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
متخلفین دهیاریها وبخشدار.فاجعه .ساخت وساز بدون جواز .تداخل رلایت نکردن با ساختمان همسایه .بدون ظوابط .حریم .دهیار پول میگیره اجازه میده بسازن.. حتما باید درگیری بسه کسته بدن تا اقدام کنین .فقط سعار میدین .جلوسونو بگیرین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار