فرماندار اردکان جذب اعتبارات عمرانی این شهرستان را بیش از 12 برابر نسبت به سال قبل اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲ 04 March 2015
به گزارش تابناک یزد، حسین اسماعیلی در دیدار با جمعی از روحانیون شهرستان خاطرنشان ساخت: این اعتبارات در بخش آب، زیرساخت ها و راه های ارتباطی هزینه شده است.

فرماندار اردکان در تشریح عملکرد یکسال گذشته حوزه تحت مدیریت خود گفت: مطمئناً در تمامی حوزه ها نقاط ضعف و قوتی وجود داشته و همواره تلاش کرده ایم با بهره گیری از راهنمایی ها و مشاوره های افراد متخصص و دلسوز در راستای رفع این مشکلات گام برداریم.

اسماعیلی ادامه داد: مسئولیت فرمانداری اردکان در شرایطی به این جانب واگذارشد که اردکان به یکی از قطب های فولاد کشور تبدیل شده و اراده ما بر مدیریت صنایع و رفع مشکلاتی چون ساماندهی نیروهای غیربومی و مباحث آلایندگی تعلق گرفت.

وی سپس با اشاره به پتانسیل های معدنی و صنعتی شهرستان و یادآوری مطالعات انجام شده در خصوص انتقال آب از خلیج فارس، خواستار آینده نگری همه در این زمینه شد و گفت: آن چه مسلم است نمی توان و نباید جلوی توسعه صنایع را در شهرستان گرفت.

فرماندار اردکان یادآور شد: درجهت کاهش آلودگی ها در دشت یزد ـ اردکان، مکان یابی جدیدی را برای استقرار صنایع انجام داده ایم.

وی به پی گیری و نهایی شدن انتقال گاز به شرق اردکان و بخش خرانق پس از 20سال اشاره کرد و گفت: در شرایطی که این بخش، مهم ترین و بزرگ ترین منابع معدنی و اقتصادی استان و کشور را در خود جای داده در خصوص رسیدگی به امور زیربنایی به خصوص گاز این بخش اهمال هایی صورت گرفته بود.

وی به ساماندهی جذب نیروهای غیربومی در شهرستان اشاره و افزود: برای تأمین امنیتی اخلاقی و اجتماعی شهروندان، صنایع ملزم شده اند سوابق افراد جدید بررسی و از لحاظ امنیتی مورد تأیید قرار گرفته و سپس نسبت به بکارگیری افراد در صنایع اقدام شود.

اسماعیلی همچنین به ساماندهی موفق اتباع افغان ساکن در شهرستان در نهایت کرامت و احترام اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بازخورد مثبت این اقدام در سطح جامعه قابل مشاهده است.

فرماندار اردکان بحث آب را از مهم ترین دغدغه های یک ساله خود برشمرد و گفت: البته مشکل خشکسالی در کل کشور، از موضوعات اصلی و چالشی است اما اردکان از لحاظ کیفیت آب شرب یکی از بحرانی ترین شهرستان های استان است و به همین دلیل، موضوع مورد توجه ما پس از تأمین امنیت شهروندان، بحث آب بوده است.

وی به افزایش 200درصدی ذخیره آب انتقالی به شهرستان در یک سال اخیر اشاره کرد و از احداث دو مخزن زمینی و هوایی در این خصوص خبر داد.

وی به پی گیری افزایش فضاهای درمانی علی الخصوص بیمارستان ضیایی شهرستان اردکان اشاره و از افزایش تخت های این بیمارستان از 96 به 136تخت در مرحله اول در آینده ای نزدیک خبر داد.

اسماعیلی ادامه داد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، کار واگذاری زمین برای احداث بیمارستان تخصصی در اردکان انجام شده و عملیات احداث آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امیدوارم ارتباط و همراهی روحانیون با مسولان و مردم بیش از پیش تقویت شده و روحانیون همه مسوولان را در راستای انجام بهتر وظایف خود یاری نمایند.

وی اضافه کرد: مردم ما نسبت به روحانیون اعتماد و اعتقاد دارند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر اردکان نیز در این دیدار با تأکید بر این که باید امور فرهنگی را به حوزه علمیه و طلاب و روحانیون سپرد گفت: در بخش های اقتصادی شهرستان بسیار خوب عمل شده است.

حجت الاسلام حجت الله کوثری با بیان این که دغدغه اکثر روحانیون اردکان بحث های فرهنگی است خواستار اختصاص بودجه ای اختصاصی به بخش فرهنگ و سپردن امور فرهنگی به حوزه علمیه شد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین لزوم توجه دوچندان به بحث امر به معروف در جامعه را یادآور شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار