استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این که ۹۰ درصد مخاطرات استان از نوع اقلیمی و آب و هوایی است، گفت: تمام دستگاه‌های اجرای موظف هستند تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ برنامه آموزش امدادی خود را به ستاد مدیریت بحران استانداری ارائه کنند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ 15 March 2022

«مهران فاطمی» در نشست ستاد مدیریت بحران که امروز سه شنبه با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد، با بیان این‌که چرخه مدیریت بحران و اعلام سریع وضعیت بحرانی از جمله موارد حائز اهمیت است، اظهار کرد: بحث پیش بینی و پیشگیری در اولویت اجرایی ستاد مدیریت بحران باشد.

وی آموزش خود مراقبتی را از دیگر موارد جدی برای کاهش خسارت در مواقع بحرانی دانست و افزود: آموزش امدادی به شهروندان در دستور کار استان یزد باشد و دستگاه‌ها نهایتاً تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ برنامه‌های خود برای ترویج و نهادینه کردن آموزش امدادی را تنظیم و به اداره کل مدیریت بحران استانداری ارائه کنند.

استاندار تقویت زیرساخت‌های لازم برای پایش‌های مستمر و دقیق آب و هوا در استان را ضروری دانست و گفت: ۹۰ درصد مخاطرات استان یزد اقلیمی و آب و هوایی است که باید برای مدیریت مناسب آن برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

فاطمی در خصوص اسناد اثرپذیری استان یزد را از دیگر راهکارهای مناسب برای مدیریت مخاطرات اقلیمی عنوان و تصریح کرد: این مطالعات باید به پروژه و اقدام منجر شود و دارای نقشه راه شفاف باشد.

وی با بیان این‌که اطلاع رسانی در مواقع بحرانی از جمله موارد حائز اهمیت در مدیریت صحیح بحران هاست و تنها مرجع رسمی برای اطلاع رسانی شرایط بحرانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری است، گفت: هر رسانه‌ای که خبر یا محتوای اشتباهی و بدون هماهنگی با مرجع رسمی(مدیرکل مدیریت بحران) منتشر کند مجرم و به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

استاندار انتشار هرگونه خبر خلاف واقع در مواقع بحرانی را بازی با جان مردم دانست و بیان کرد: مسئله اطلاع رسانی درست و به موقع بحران از جمله الزامات اجرایی در این خصوص است.

فاطمی تأمین جان مردم در حوزه شهری و روستایی را اولویت جدی و اول استان دانست و تأکید کرد: هرگونه ساخت و سازهای غیرقانونی در مسیل‌ها باید تخریب و ساماندهی شود.

وی پاسخ سریع به مکاتبات مدیریت بحران را از جمله اولویت‌های اجرایی مدیران استان دانست و بیان کرد: مدیریت صحیح بحران و کاهش خسارات به همکاری و احساس مسئولیت تمام دستگاه‌ها و مدیران نیاز دارد.

استاندار در پایان با بیان این‌ که به هیچ عنوان مدیریت جلسه‌گرا را قبول نداریم، گفت: در سال ۱۴۰۱ از تمام مدیران استان نتیجه می‌خواهیم و انتظار داریم در با رویکرد تمام ظرفیت خود را برای عمل به وظایف بکار گرفته و به نفع مردم نتیجه‌گیری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار