مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از برگزاری از برگزاری فستیوال هنری آوا و نوای زندانیان سراسر کشور در استان خراسان جنوبی خبرداد
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 30 September 2015

به گزارش تابناک ، محمدعلی اربابی در مراسم تجلیل از فرزندان ساعی اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: جهت برگزاری این فستیوال تاکنون 180 اثر هنری از 30 استان کشور از مددجویان زندان‌ها به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی بابیان اینکه کار داوری این آثار از 28 شهریورماه آغازشده است، بیان کرد: در هفته آینده نیز آثار برتر جشنواره معرفی می‌شوند که سرود، شعر، موسیقی سنتی، موسیقی کلاسیک، تک‌نوازی و آواز ازجمله بخش‌های این جشنواره است.

اربابی با اشاره به آموزش‌های رسمی و غیررسمی در زندان‌های استان، بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن، حفظ، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه از جمله آموزش‌های غیررسمی برای زندانیان است که با برگزاری این آموزش‌ها در حال حاضر تعداد 30 حافظ یک تا 30 جزء قرآن کریم در زندان‌های استان داریم که در راستای عفو و مرخصی زندانیان به کار می‌آید.

وی با اشاره به تعداد افراد بی سواد در زندان‌های استان تصریح کرد: تعداد افراد بی‌سواد در زندان‌های استان کمتر از 50 نفر بوده و در بعضی از زندان‌ها نیز به صفر رسیده است و هم‌اکنون تعداد 35 نفر از مددجویان زندان‌های استان در دانشگاه‌های پیام نور و آزاد در حال تحصیل هستند.

وی به راه‌اندازی کتابخانه در تمامی زندان‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در کتابخانه زندان مرکزی بیش از 4 هزار و 800 جلو کتاب موجود است که روزانه 200 نفر از آن کتاب به امانت می‌گیرند.

در پایان این جلسه از 250 نفر از فرزندان خانواده کارکنان اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار