کد خبر: ۱۰۳۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ 22 March 2022
 مسئول بخش استفتائات دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی عنوان کرد: این مرجع تقلید شیعیان قائل به ازدواج معاطاتی نیست و خواندن صیغه لفظی در ازدواج را واجب می‌دانند.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام والمسلمین علیان نژاد اظهار داشت: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با توجه به اهمیت بحث نکاح و طلاق، خواندن صیغه لفظی را واجب می‌دانند و ازدواج معاطاتی را قبول ندارند.

او گفت: افرادی که توانایی بیان ندارند مانند افراد کر و لال با ایما و اشاره می‌توانند این صیغه را جاری کنند در عین حال که می‌توانند برای خواندن صیغه به دیگری وکالت دهند، همانطور که امروزه از این طریق برای عقد نکاح استفاده می‌شود.

مسئول بخش استفتائات دفتر آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اعمال وکالت در نکاح تنها توسط روحانیون صورت نمی‌گیرد و لذا افراد غیرروحانی درصورتی که به درستی بتوانند الفاظ و جملات را ادا کنند می‌توانند به وکالت از دیگری «صیغه» را بخوانند.

او در مورد وجوب خواندن صیغه نکاح به زبان عربی گفت: چنانچه مرد و زن نتوانند به زبان عربی صیغه نکاح را جاری کنند می‌توانند صیغه نکاح را به زبان خود هم بخوانند، ولی باید مفهوم را برساند لذا خواندن صیغه به زبان عربی واجب نیست.

علیان نژاد در مورد شرایط نکاح و حضور دو شاهد هم گفت: حضور دو شاهد در هنگام عقد نکاح مستحب است، ولی در طلاق واجب است./ شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار