تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دورهمی های ایام نوروز نگران کننده است و درهفته های آینده موجب افزایش مبتلایان به بیماری کرونا می شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 26 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در اولین جلسه ستاد کرونای استان در سال جدید اظهار کرد: دورهمی ها در ایام نوروز موجب افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در هفته های آینده خواهد شد و این نگران کننده است.

وی افزود: تمامی مطالعات علمی نشان می دهد که دز سوم واکسن کرونا مرگ و میر را به شدت کاهش می دهد و باید تلاش کنیم که همه افراد جامعه دز سوم واکسن را دریافت کنند.

محمدی تصریح کرد: در هفته گذشته روند بستریهای کرونا کاهش پیدا کرده و به تعداد ۱۲۰ نفر در کل بیمارستانهای استان رسیده است، از تعداد ۱۲۰ نفر بستری ۷۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه هستند واین نشان می دهد که آمار مرگ و میر به این زودی کاهش نمی یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه درحال حاضر شهر قرمزی در استان وجود ندارد و از ۱۴ شهرستان ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: شهر کرمانشاه در وضعیت زرد و استان بدون شهر قرمز و در رنگ بندی شهرستانها از ۵ فروردین ۱۴۰۱، پاوه،کنگاور، صحنه، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین و شهرهای زرد کرمانشاه، جوانرود، دالاهو، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، هرسین، سنقر و کلیایی و روانسر را شامل می شود.

محمدی در رابطه با آخرین آمار ابتلا به کرونا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹مورد بیمار مثبت بستری و ۱۹ نفر بیمار سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: فوت قطعی در ۲۴ ساعت یک نفر اعلام و مجموع جان باختگان قطعی ۳۱۱۳ نفر در استان رسید، ۵۱ بیمار جدید بستری و ۳۸ نفر پس از بهبودی ترخیص شدند، بیماران بستری در حال حاضر ۱۲۴ نفر و بستری موقت (تزریق رمدسیویر) یک مورد است.

محمدی گفت: بستری در بخش های ویژه ۶۱ مورد و بیماران با حال وخیم ۹ مورد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار