رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به مشاهدات و میزان عادی انگاری ها، قرمز شدن شهرهای استان مرکزی اصلا دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 06 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: وضعیت فعلی کرونایی در استان شکننده است و احتمال تغییر رنگ بندی شهرهای استان مرکزی از نارنجی و زرد به قرمز در برخی نقاط دور از انتظار نیست.
وی یادآورشد: با توجه به شیوع سویه فرعی امیکرون "BA۲" در استان هرمزگان این احتمال وجود دارد که این سوش جدید در کشور شیوع پیدا کرده و مردم را درگیر بیماری کند.
وی تاکید کرد: با صعودی شدن روند ابتلا، آمار بستری و سرپایی افزایش پیدا کرده اما خوشبختانه روند مرگ و میر در هفته گذشته افزایشی نبوده است گرچه پیش بینی می‌شود که آمار مرگ‌ومیرها طی روزهای آینده بیشتر شود.
دکتر جمالیان ادامه داد: دلیل اصلی افزایش آمار کرونایی‌ها به سفرهای نوروزی، دورهمی‌ها، خریدهای شب عید و دید و بازدیدهای تعطیلات بر می‌گردد و سیر افزایشی آمار مبتلایان به کرونا که از هفته گذشته در استان آغاز شده است با توجه به عواملی که گفته شد، ادامه‌دار خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مدارس و دانشگاه ها مانند بقیه جمعیت‌هایی که در جامعه حضور داشته و فعال هستند، چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود می‌توانند عاملی برای تشدید شرایط کرونایی باشند.
وی یادآور شد: عبور از چندین موج و رسیدن به شرایط نسبتا پایدار با زحمات و تلاش های فراوان مردم و همکاران بهداشت و درمان میسر شده و نباید به راحتی و با دست کم گرفتن کوچکترین و راحت ترین نکات ساده بهداشتی، آنها را خراب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار