رئیس بسیج کارگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: شهید «رضا عباسی» از شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه به عنوان شهید شاخص اصناف کشور در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 07 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سرهنگ «امیرحمزه خزایی» اظهار داشت: شهید عباسی هفتمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است که بهمن ماه سال ۹۴ در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید عباسی شغل مکانیکی داشت و به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) عازم سوریه شد، افزود: مجموعه خصایص و ویژگی‌های این شهید والامقام باعث شد به عنوان شهید شاخص اصناف در سال جاری لقب بگیرد.

سرهنگ خزایی ادامه داد: به مناسبت انتخاب این شهید مدافع حرم به عنوان شهید شاخص اصناف به زودی همایش بزرگداشت وی با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

رئیس بسیج کارگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: نامگذاری یک پایگاه مقاومت به نام شهید عباسی از دیگر اقداماتی است که صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در آینده دیدار‌هایی نیز با خانواده این شهید والامقام که ساکن شهرستان صحنه هستند صورت خواهد گرفت و به شکل شایسته‌ای از آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

سرهنگ خزایی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رضا عباسی، گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت میان مردم و جوانان ما وجود دارد دشمنان نخواهند توانست به اهداف خود دست پیدا کنند.

استان کرمانشاه در راه دفاع از حریم اهل بیت ۱۶ شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سند‌های افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستا‌های زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و این‌ها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار