سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه ۶۹ واحد فناور و ۱۴ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه فعال است، گفت: از محل فعالیت این شرکت‌ها، ۵۰ محصول در حیطه علوم پزشکی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را وارد باز کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 07 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «قباد محمدی» روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله «مصطفی علما» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در فناوری بعد از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی رتبه سوم را در چند سال پی در پی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: چندین دارو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شود که تا سه سال پیش از خارج از کشور وارد می‌شد و اکنون دانشگاه این دارو‌ها را برای کل کشور تولید می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: این دانشگاه در سال گذشته در حیطه اشتغال زایی به عنوان دستگاه برتر در بین ادارات استان معرفی شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در ایام نوروز همکاران ما ۲۴ ساعته به مردم خدمت ارایه دادند، در فوریت‌های پزشکی میانگین حضور بر بالین مصدوم و بیمار ۱۰ دقیقه بوده است و بیش از سه هزار ماموریت جاده‌ای انجام داده اند.

محمدی اضافه کرد: در بیمارستان‌ها و بخش بهداشت نیز حدود ۱۰۰ هزار نفر خدمات دریافت کرده اند و تعداد سه هزار و ۷۰۰ عمل جراحی در این ایام انجام شده و متخصصان ما در این مدت فعال بودند و ما حتی بیماران اعزامی از استان‌های کردستان، ایلام و لرستان را نیز پوشش داده ایم.

وی در ادامه گفت: در نظام جمهوری اسلامی علما و بزرگان نظام همیشه دید بلندی داشته اند و رهبری رهنمود‌های ویژه‌ای در خصوص دانشگاهیان، علم و علم آموزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان دارند و این نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی چقدر دقیق و به درستی این هدف را نشانه رفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در خصوص شعار سال نیز هم در بحث دانش بنیان و هم اشتغال زایی واقعیت امر این است که راه نجات اقتصاد کشور از این مسیر است.

وی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از کارخانه‌های استان تنها با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند و علت اصلی این است که تولیدات آنان دانش بنیان نیست. اگر تولیدات دانش بنیان باشد، هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و کیفیت تولیدات روز به روز افزایش خواهد یافت.

محمدی افزود: بنابراین رهبری به درستی نشانه گذاری کردند و اگر تولیدی دانش بنیان باشد رو به پیشرفت خواهد بود، نه پسرفت و هیچ‌گاه به سمت تعطیل شدن پیش نخواهد رفت بلکه به سمت شکوفایی و نوآوری می‌رود و حتی می‌تواند بازار جهانی را به دست بگیرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمار‌ها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار