نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ها باید ضمن شناسایی مشکلات اقتصادی استان، با تحقیقات دانش بنیان در صدد رفع تنگنا‌ها برآیند.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 07 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، آیت الله مصطفی علما در نشست با روسا و مسوولان دانشگاه‌های رازی و علوم پزشکی کرمانشاه بر اهمیت کار و تحقیقات علمی از سوی دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: روایت از پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) است که همه چیز باید متکی به علم باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرماید اقتصاد دانش بنیان، اهمیت کار و اقتصاد را می‌رساند، زیرا کشور بدون اقتصاد پویا اداره نمی‌شود، لذا باید از تجربه کشور‌هایی نظیر چین استفاده کنیم که یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر را چگونه اداره می‌کند.

وی تأکید کرد: باید تعقل کنیم وقتی اقتصاد دانش بنیان شود یعنی کار‌های ما بر اساس علم و بر مبنای تحقیق و پژوهش حرکت کند.

نماینده، ولی فقیه دراستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین از دانشگاه‌ها باید شروع شود، تصریح کرد: باید ببینیم امروز ایران در کجا قرار دارد و باید این عظمت را تبیین کنیم. تبیین قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بسیار مهم است، مردم باید بدانند قبل از انقلاب مردم به رغم داشتن رفاه نسبی، مستعمره آمریکا بودیم لذا حضرت آقا با اشرافیت عظیم خود و تفکر و تدبر در جهان، جهاد تبیین را مطرح فرمودند.

آیت الله علماء پیرامون دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز ما به برکت انقلاب این طرف میز هستیم آمریکا و غرب آن طرف میز و این موقعیت کمی نیست، زیرا آمریکایی‌ها قبل از انقلاب برای حضور خود در ایران از دولت وقت حق توحش می‌گرفتند، اما الان به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا قدرت آن را داریم که در عرصه‌های بین المللی آمریکا را تحقیر نماییم و این قدرت باید توسط دانشگاهیان تبیین شود.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با دعوت از دانشجویان و اساتید بری تدبر بیشتر درقرآن کریم خاطر نشان ساخت: اگر موفقیت، بهروزی، پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و علمی می‌خواهیم، همه را در قرآن جمع داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار