اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک با نگرانی از عادی‌انگاری و کم‌شدن حساسیت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: اکنون استفاده از ماسک در بین مردم ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 10 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر رحمت الله مراد زاده افزود: براساس آخرین اطلاعات بدست آمده، آمار سرپایی و بستری کووید ۱۹ پس از تعطیلات عید نوروز یک روند افزایشی به خود گرفته است و تعطیلات نوروز و عدم مراجعه افراد برای انجام تست کرونا باعث افزایش سریع موارد بستری شده و در تعطیلات عید نوروز افزایش موارد سرپایی ثبت نشده است.
وی در ادامه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را یک تصمیم عقلانی برشمرد و گفت: بی تردید به دلیل نبود زیرساخت کافی و شرایط حاکم، آموزش مجازی آنطور که باید کارایی نداشت و لازم بود که دانش آموزان و دانشجویان از جنبه های سلامت روحی و روانی و کیفیت تدریس آموزش حضوری بهره مند شوند اما با توجه به اینکه پیش از تعطیلات نوروز نیز دانش آموزان و دانشجویان به صورت عادی در تجمعات و دورهمی ها شرکت می کردند و حضور داشتند لذا اگر افزایشی در موارد بستری شاهد هستیم بیش از ۸۰ درصد آن به سهل انگاری و بی توجهی در تعطیلات عید برمی گردد.
وی یادآور شد: از این رو بستن مدارس تاثیر قابل توجهی ندارد و با آموزش کافی برای استفاده مناسب از ماسک و فاصله فیزیکی و دریافت واکسن می توان با ویروس منحوس مقابله کرد.
دکتر مرادزاده تاکید کرد: احتمالاً شاهد یک افزایش پیک خواهیم بود که بیشتر به ماهیت اپیدمی و دورهمی های نوروزی برمیگردد اما به دلیل وجود ایمنی در جامعه در اثر ابتلا به سوش های قبلی و واکسیناسیون درصد قابل توجهی از گروه های هدف بعید می دانیم که افزایش آمار ابتلا خیلی قابل توجه و چشمگیر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار