عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به رای نمایندگان به بازگشت طرح صیانت به صحن علنی و انحلال کمیسیون مشترک طبق اصل 85 قانون اساسی گفت: طرح صیانت در کمیسیون مشترک جدید به صورت عادی بررسی شده و گزارش آن به رای گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 11 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به رأی نمایندگان مجلس به بازگشت طرح صیانت به صحن علنی اظهار داشت: بررسی طرح صیانت در صحن علنی مجلس دارای روند خاصی است که مانند بررسی طرح‌ها و لوایح است.

 

وی ادامه داد: بعد از تشکیل کمیسیون مشترک که با کمیسیون مشترک طبق اصل 85 قانون اساسی متفاوت است، بخش‌های مختلف طرح صیانت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و بعد از آنکه متن اولیه مورد بررسی قرار گرفت، گزارش آن به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد و صحن فصل به فصل و ماده به ماده آن را‌‌ بررسی خواهد کرد.

 

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: بعد از رأی امروز نمایندگان مجلس برای بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس، کمیسیون مشترکی که طبق اصل 85 قانون اساسی تشکیل شده بود منحل می‌شود و کمیسیون مشترک دیگری با حضور نمایندگانی که از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به این کمیسیون معرفی شده‌اند، تشکیل خواهد شد و درباره طرح صیانت به بحث و بررسی خواهد پرداخت.

 

سلیمی گفت: کمیسیون مشترکی که در آینده تشکیل خواهد شد مانند سایر کمیسیون‌ها وضعیت استانداردی خواهد داشت./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار