مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: رعایت اصول ۷ گانه در مدارس بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 11 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر ایراندخت حیدری افزود: فراهم کردن شرایط لازم در بازگشایی مدارس برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان در راستای قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹، از اهمیت بالایی برخورداراست.
وی یادآورشد: واکسیناسیون همگانی، شستشوی مرتب و صحیح دست ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی، تهویه مناسب، پرهیز از تجمعات و دورهمی و خودداری از انتشار شایعات از اصول کلی و ۷ گانه پیشگیری از کرونا و مشارکت همگانی دانش اموزان و کارکنان است که همچنان به قوت خود باقیست و باید جدی گرفته شود.
وی تاکید کرد: لازم است در بدو ورود به مدرسه و روزانه و همه دانش آموزان، معلمان و سایر کارکنان، از نظر وجود علائم بیماری به ویژه وجود تب، علائم سرماخوردگی و یا علائم گوارشی (به روش مراقبت سندرومیک) غربالگری شوند.
دکتر حیدری ادامه داد: کلیه افراد علامت دار(تب دار و...) اعم از دانش آموز، کادر اجرایی، آموزشی، خدماتی و سرویس مدرسه لازم است شناسایی و اقداماتی چون جداسازی و قرنطینه و معرفی و مراجعه به مرکز منتخب خدمات جامع سلامت انجام شود.
وی گفت: اگر در یک کلاس، سه نفر یا ۱۰% در کلاس های بالای ۳۰ نفر به طور همزمان دارای علائم بودند (در فاصله زمانی ۷۲ ساعت گذشته) کلاس غیرحضوری و اگر در یک مدرسه همزمان بیش از ۱۰% درصد دانش آموزان یا بیش از یک کلاس دارای افراد علامتدار بودند، آن شیفت (صبح یا عصر ) غیرحضوری شود.
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پرسنل شاغل در مدارس اعم از خدماتی اداری و آموزشی در صورت عدم انجام واکسیناسیون موظف به ارائه تست پی سی آر منفی هفته ای دو بار هستند.
وی در پایان از دانش آموزان به خصوص والدین و همچنین مسئولین و کارکنان مدارس خواست تا تمام موارد حتی ساده ترین و کوچکترین نکات ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند و در اجرای کامل و بی نقص آنها تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار