استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم مشارکت اقشار مختلف مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عادی انگاری برخی شهروندان را به دلیل احتمال شیوع مجدد بیماری کرونا بسیار نگران کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 16 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ارتباط تصویری و با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: باید با جدیت اقدامات لازم را برای بررسی روند واکسیناسیون در ادارات، بخش خصوصی و اتحادیه‌های صنفی انجام شود و دستگاه‌های نباید متولی نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

وی تداوم روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به دلیل انجام گسترده واکسیناسیون در سطح جامعه و همکاری مطلوب مردم دانست و گفت: باید به دنبال ترویج فرهنگ مسوولیت پذیری در سطح جامعه باشیم و رعایت توصیه‌های بهداشتی را به عنوان یک رفتار مطلوب برای حفظ سللمت عمومی ترویج دهیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ضرورت دارد که همچنان مانند گذشته شیوه نامه‌ها و اصول بهداشتی در استان رعایت شود و همه ملزم به رعایت این شیوه نامه‌ها هستند.

وی همچنین گسترش واکسیناسیون در بین دانش آموزان به ویژه سنین ۵ تا ۹ ساله را یادآور شد و بیان داشت: ضرورت دارد که انجمن اولیاء و مربیان بیش از پیش نسبت به ترغیب خانواده‌ها برای ترزیق واکسن دانش آموزان اقدام کنند و حساس سازی لازم انجام شود؛ همچنین ضرورت دارد که روند رعایت اصول بهداشتی در بین دانش آموزان و دانشجویان به دقت بررسی شود.

مقام عالی استان تصریح کرد: اصناف باید موضوع استفاده ماسک را جدی بگیرند و در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند؛ زیرا همه وظیفه دارند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانع از گسترش بیماری کرونا در جامعه شوند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار کنترل بازارچه‌های مرزی استان برای مقابله جدی‌تر با بحث بیماری کرونا شد.

وی در ادامه با اشاره به گزارشی در خصوص دو شهر قرمز استان یعنی کنگاور و پاوه خواستار رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در این دو شهر و علل این موضوع شد.

امیری مقدم در پایان خواستار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسمات مربوط به ماه مبارک رمضان مانند شب‌های قدر، راه پیمایی روز قدس و عید فطر در استان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار