سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت:شهرستان‌های تفرش و آشتیان با ۱۹ درصد جمعیت سالمند پیرترین و ساوه با هفت و پنج دهم درصد جمعیت سالمند، جوان‌ترین شهرستان استان است.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 19 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد زیدوند در جمع خبرنگاران افزود: این استان با ۱۰ و هشت دهم درصد جمعیت سالمند، رتبه دوم بعد از استان گیلان را دارد.
وی یادآورشد: براساس آمارهای موجود ۱۰ درصد جمعیت کشور معادل ۹ میلیون نفر سالمند هستند.
وی اظهار داشت: بهزیستی استان مرکزی ۱۷ هزار و ۲۷۳ سالمند و خانواده آنان را زیر پوشش دارد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۲۶ سالمند در هفت مرکز شبانه روزی استان مرکزی نگهداری می‌شوند که از این تعداد مرکز نگهداری، چهار مرکز در اراک، یک مرکز در دلیجان، یک مرکز در تفرش و یک مرکز در آشتیان فعال هستند.
زیدوند افزود: همچنین یک مرکز روزانه سالمندان با ظرفیت ۵۰ نفر در اراک به منظور خدمات رسانی به سالمندان از ساعت هشت تا ۱۴ در حال ارائه خدمات است که خدمات آموزشی توانبخشی و هنری در این مرکز ارائه می‌شود.
وی اظهار داشت: اکنون یک مرکز ویزیت رایگان در منزل و مراقبت در منزل به سالمندان تخت گرا و ضایعه نخاعی با کمک تیم تخصصی شامل پزشک، مددکار، پرستار و فیزیوتراپ، خدمات درمانی به‌شکل رایگان ارایه می‌کند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: پرداخت مستمری، ارائه دفترچه بیمه درمانی، بیمه تکمیل درمان، ارائه وسایل توانبخشی، ارائه خدمات توانبخشی و اعزام به مراکز نگهداری از بارزترین خدماتی است که این اداره کل ارائه می‌کند.
زیدوند افزود: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی سوق دهی به طرف نگهداری سالمندان در منزل است هرچند تعداد زیادی مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان وجود دارد اما این مراکز باعث جدایی سالمندان از خانه و خانواده می‌شوند.
وی اظهار داشت: همچنین از سیاست‌های تشویقی سازمان بهزیستی پرداخت یارانه پنج میلیون ریالی بابت ویزیت سالمندان به تیم ویزیت در منزل و حق پرستاری تا ۱۰میلیون ریال به خانواده پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار