معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تشکیل این کمیته از اصول پایه پیشگیری از کرونا است.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 20 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان در راستای کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس بیماری کووید۱۹، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی یادآورشد: برای حصول به این نتیجه ضرورت دارد علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، ضرورت دارد شرایطی از طریق رعایت فاصله ایمن (با استفاده از فضاهای کلاس/ نمازخانه/ کتابخانه/ غذاخوری و...)، برای کاهش مواجهات، متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی و مهارتی و همچنین واکسیناسیون دانش آموزان و کادر مدرسه در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: توجه به پیشگیری از تجمعات، رعایت فاصله در تمام شرایط و تهویه مناسب از موارد قابل توجه در بازگشایی مدارس است و کماکان اولویت شامل رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن دست ها، فاصله و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه، مورد تأکید این دستورالعمل می باشد.
دکتر علیمحمدی گفت: واکسیناسیون همگانی، رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب و صحیح دست ها، رعایت فاصله استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی تهویه مناسب پرهیز از تجمعات و دورهمی خودداری از انتشار شایعات از که اصول کلی پیشگیری از کرونا و مشارکت همگانی دانش آموزان و کارکنان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: همچنین انجام ارزیابی دوره ای مدرسه مطابق چک لیست و اقدام برای رفع مغایرت ها، مراقبت سندرومیک برای همه ی افرادی که تحت هر عنوان (معلم، دانش آموز، والدین و...) وارد مدرسه می شوند و نیز توجه به برنامه های آموزش سلامت و رعایت بهداشت فردی برای دانش آموزان و مخاطبان الزامی است.
وی تاکید کرد: همکاری با ناظران بهداشتی مراکز خدمات جامع سلامت، همکاری انجمن اولیاء و مربیان برای دادن اطمینان خاطر به خانواده ها و ترغیب آن ها به رعایت اصول بهداشت فردی و توجیه خانواده ها برای نفرستادن دانش آموزان علامت دار به مدرسه، حضور دانش آموزان در کلاس ها با رعایت فاصله در نظر گرفته شود، کاهش مواجهات مستقیم کارکنان و دانش آموزان حتی الامکان، اجتناب از هرگونه تجمع در محل های عمومی، تخلیه کامل کلاس ها و باز کردن درب ها و پنجره ها برای تهویه در هر زنگ تفریح از جمله مواردی است که هم دانش آموزان و والدین و هم مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و مدارس باید به آنها توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار