سرپرست شیلات استان همدان:
سرپرست شیلات استان همدان گفت: پیگیری فعال سازی واحدهای راکد شیلات هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ 24 April 2022

 

به گزارش تابناک همدان، جعفر کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده 4 طرح شیلات استان جهت دریافت مبلغ ۱۷۱ میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره 18 معرفی شده اند، گفت: این طرح ها بلافاصله پس از اخذ تسهیلات فعالسازی خواهند شد.

وی در خصوص طرح ها گفت: طرح های فوق شامل طرح تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی مدار بسته به ظرفیت 200 تن در روستای امزاجرد با مبلغ ۵۶ میلیون ریال و اشتغالزایی 12 نفر به طور مستقیم که با راه اندازی این واحد 200 تن به تولید گوشت ماهی قزل آلا استان اضافه می گردد.

 

در ادامه کاویانی بیان داشت: سه طرح دیگر با ظرفیت 30 تن ماهی قزل آلا و 30 تن ماهی خاویاری در شهرستان های ملایر و اسدآباد جهت دریافت مبلغ۱۵۱ میلیون ریال تسهیلات بانکی معرفی گردیده اند.

این مقام مسیول تاکید کرد: پرونده کلیه واحدهای راکد پرورش ماهی استان نیز بررسی و پیگیری رفع مشکلات می باشیم که در صورت برطرف شدن مشکلات این واحدها نیز به چرخه تولید باز گردند.

کاویانی بیان داشت: افت بارندگی و کاهش آب های جاری و زیر زمینی نیز یکی از عوامل مهم جهت غیر فعال شدن این واحدها می باشد و مشکل اصلی دیگر نیز مشکل صدور پروانه صنعتی و مشاغل خانگی در پرورش ماهی می باشد.

 

وی افزود: عامل دیگر عدم آشنایی کشاورزان و تولید کنندگان با دانش پرورش ماهی و مدیریت دقیق این واحدها می باشد لذا در سال گذشته تعداد 500 نفر روز دوره پرورش ماهی برگزار گردید سعی بر این شده که امسال نیز با برگزاری کارگاه سایت الگویی و کلاس های آموزشی نسبت به آشنایی تولید کنندگان با دانش روز پرورش ماهی اطلاعات آن بیشتر وکامل گردد.

 

کاویانی با بیان اینکه استفاده از منابع آبی موجود و استفاده بهینه و چند منظوره از آب باعث ایجاد اشتغال و تولید گردند، گفت: زیرا استفاده از آب جهت پرورش ماهی در راستای بهره وری و تولید می باشد نه هدر رفت آب زیرا علاوه بر تولید گوشت ماهی در مزارع باعث استفاده از کود و غنی سازی خاک نیز می گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار