شهرستان دهلران یکی از شهرهای گرمسیر کشور است که دمای هوای آن از 55درجه سانتیگراد نیز عبور می کند شهری که متاسفانه روز به روز شاهد آب رفتن فضای های سبز و بوستان های آن در سایه غفلت متولیان هستیم !
کد خبر: ۱۰۴۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ 24 April 2022

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: در سالهای اخیرشاهد تغییر اقلیم در بستر زمین هستیم و همه کشورها در راستای این تغییر اقلیم تلاش کرده اند اقداماتی در دستور کار خود قرار بدهند و درکشور مانیز هم تلاش شده متناسب با شرایط اقلیم و آب هوای هر منطقه سرانه های فضای سبز شهری را بالا ببرند تا علاوه بر فضای مفرح برای شهروندان بستر آرام برای دورهمی خانواده ها در بوستان ها و فضای های شهری فراهم کنند .

شهرستان دهلران یکی از شهرهای گرمسیر کشور است که دمای هوای آن از 55درجه سانتیگراد نیز عبور می کند شهری که متاسفانه روز به روز شاهد آب رفتن فضای های سبز و بوستان های آن در سایه غفلت متولیان هستیم !

بدون شک ایجای فضای سبز و بوستان های شهری و احیای آنها به عنوان ریه‌های تنفسی شهر امری بسیار ضروری است که باید مسئولان شهرستان بخصوص شهرداری به آن توجه جدی داشته باشند و با برنامه ریزی متناسب با فضای شهری سرانه فضای سبز را افزایش دهد.

متاسفانه فضای شهری دهلران بخصوص فضای سبز و بوستان ها و پارک های محله ای شاهد فضای خشن و تعدی افراد به فضا های سبز در سطح شهر هستیم که این امر چیزی جز عدم توجه مسئولان مرتبط و تضعیف حقوق دیگر شهروندان توسط افراد که به دنبال منافع مالی خود هستند نیست موضوعی که روز به روز در سایه صدور مجوز های بی رویه از سوی متولیان و اقدام خود سرانه برخی افراد صاحب نفوذ در سطح شهر دهلران با آن مواجه هستیم .

از آنجایی که اهميت فضاي سبز و تاثير آن در ارتقاي کيفيت فضاهاي شهري، بهبود جنبه هاي زيست محيطي و زندگي شهري و افزايش سلامت و بهداشت شهري، بسیار موثر است لذا مسئولان شهری و متولیان امر باید استاندارد ها و سرانه ها سبز که عمومیت دارند توجه جدی داشته باشند و شهرداری دهلران تلاش کند فضای سبز که به عنوان ریه‌های تنفسی شهر است را افزایش دهند و با متخلفین که در تلاش هستند در فضای های سبز برای خود ایجاد حق کنند برابر قانون و ضوابط شهری با آنها برخورد و آنها را به محاکم قضایی معرفی کند .

باتوجه به تخریب فضا های سبز در سطح شهر و صدور مجوز های بی رویه انتظار می رود شهردار و اعضای شورای شهر به این مهم توجه جدی داشته باشند و نهاد های نظارتی و دادستانی به این موضوع ورود و مانع تخریب فضای سبز شهری در دهلران شوند چرا که برخی افراد چشم طمع به فضا های سبز شهر که ریه های شهر هستند دوخته اند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار