یک کارشناس مسائل مذهبی از شب قدر به عنوان فرصتی برای تغییر مقدرات انسان‌ها یاد کرد و از همه خواست از دعا کردن در این شب غافل نشوند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 24 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام الله‌رضا اکبری ، از شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان مهمترین شب قدر یاد کرد و افزود: بر اساس احادیث متعدد احتمالا شب قدر همین شب است.

وی اضافه کرد: مرحوم علامه مجلسی در کتاب "زادالمعاد"آورده اکثر احادیث معتبر دلالت بر این دارد که شب بیست و سوم، شب قدر است.

امام جمعه سنقروکلیایی ادامه داد: توصیه می‌شود افرادی که از دو شب قدر قبلی غافل بوده‌اند، در شب بیست و سوم (امشب) با خداوند عبادت و راز و نیاز داشته باشند و از گناهان خود توبه کنند.

اکبری با بیان اینکه در شب قدر در‌های رحمت الهی باز است، گفت: رحمت خداوند در شب‌های قدر عام بوده و فقط خاص انسان‌های خوب نیست، لذا همه باید این شب را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه افرادی که از شب قدر محروم شوند حسرت زیادی خواهند داشت، گفت: در روایات آمده هرکس در این شب که در‌های رحمت الهی باز است، آمرزیده نشود، شقی (بدبخت) است.

وی با توصیه به دعا کردن برای ظهور امام زمان (عج) در شب قدر، گفت: در روایات آمده کسی که امام زمان (عج) را در شب‌های قدر دعا کند ایشان نیز او را دعا خواهد کرد، با این تفاوت که دعای امام زمان (عج) قطعا مستجاب می‌شود.

وی با اشاره نقش تاثیرگذار دعا در تغییر مقدرات انسان‌ها در شب‌های قدر، گفت: در روایات آمده که با دعا کردن در شب‌های قدر می‌توان بخش‌هایی از مقدرات را تغییر داد، لذا توصیه می‌شود همه این شب را برای دعا کردن غنیمت بشمارند.

اکبری با بیان اینکه در روایات آمده اموری مثل میزان عمر انسان‌ها در شب قدر رقم می‌خورد، گفت: چه بسا فردی عمرش به دنیا نباشد، اما با دعا کردن در این شب از خداوند متعال طول عمر بیشتری بگیرد.

اکبری اضافه کرد: در شب قدر امورات دیگری مثل رزق و روزی، ازدواج، فرزندآوری، سلامتی و بیماری و خلاصه تمامی امور زندگی یک ساله انسان‌ها مقدر می‌شود.

وی سپس با بیان اینکه اهمیت شب قدر به اندازه‌ای است که یک سوره از قرآن کریم به این شب و فضائل آن اختصاص پیدا کرده، گفت: خداوند در سوره قدر به صراحت آورده که قرآن در شب قدر نازل شده و ارزش این شب از هزار ماه بالاتر است.

وی با بیان اینکه شب زنده داری، قرائت قرآن، قرائت ادعیه‌ای مثل دعای "جوشن کبیر"، "ابوحمزه ثمالی" و "دعای افتتاح" و نمازخواندن در شب قدر سفارش شده، افزود: همچنین خواندن دو رکعت نماز به این کیفیت که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید را خوانده و بعد از نماز، هفتاد مرتبه ذکر" اَستَغفُرِاللهَ رَبّی وَ اَتوبُ اِلَیهِ " تکرار شود، توصیه شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار