رئیس سابق اداره اوقاف شهرستان همدان گفت: ساخت و تکمیل پروژه ۱۲۰ واحدی ویژه زوج های جوان در جهت ترویج ازدواج آسان از مهمترین اقدامات ادراه اوقاف در سال های اخیر بوده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 04 October 2015
رئیس سابق اداره اوقاف شهرستان همدان گفت: ساخت و تکمیل پروژه ۱۲۰ واحدی ویژه زوج های جوان در جهت ترویج ازدواج آسان از مهمترین اقدامات ادراه اوقاف در سال های اخیر بوده است.
 به گزارش تسنیم؛ حجت الاسلام سید حسن رضوی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اوقاف شهرستان همدان اظهار داشت: خوشبختانه اداره اوقاف در چند سال گذشته از یک ساختار سنتی و دستی به یک ساختار مکانیزه و به روز تغییر رویه داده است.

رئیس سابق اوقاف شهرستان همدان گفت: شفاف سازی اطلاعات و آمار و ارقام متعلقات اداره اوقاف نسبت به سال‌های گذشته به خوبی تغییر کرده است.

وی افزود: براساس طرح جمع بندی و به روز کردن اطلاعات و آمار اداره اوقاف، همه موقوفات استان همدان از سال ۹۵۰ قمری تاکنون در سامانه این نهاد ثبت شده است.

حجت الاسلام رضوی تاکید کرد: در سال ۸۷ تنها تعداد ۱۳۲ وقفنامه در استان همدان وجود داشته است که خوشبختانه با اطلاع رسانی دقیق اداره اوقاف این آمار بسیار افزایش یافته است به طوری که ۷۵ وقفنامه را به شخصه به ثبت رسانده ام.

وی به تنظیم ۳۴۰ سند مالکیت برای موقوفات اشاره و تصریح کرد: با سندسازی موقوفات از تصاحب املاک موقوفی جلوگیری شده است.

رئیس سابق اداره اوقاف به درآمد موقوفات نیز اشاره و بیان کرد: پنج برابر شدن درآمد موقوفات و صدور بیش از ۵۰ حکم از مراجع قضایی نمونه دیگری از اقدامات اداره اوقاف در هشت سال گذشته بوده است.

وی افزود: توسعه و بازسازی بقاع متبرکه در شهرستان های استان بسیار چشمگیر بوده است به طوری که پنج بقعه تخریب و از نو ساخته شده است.

حجت الاسلام رضوی اظهار داشت: تبدیل امامزاده عبدالله به عنوان یکی از مهمترین قطب های فرهنگی استان به عنوان یکی دیگر از شاخص‌ترین اقدامات اوقاف همدان بوده است.

وی عنوان کرد: اقدامات اداره اوقاف در جهت فعالیت های قرآنی و مسابقات قرآنی از دیگر اقدامات برجسته در سال های اخیر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار