فرخنده تقارن عید سعید فطر با بزرگداشت مقام معلم موجبات فخر و سرور و یک عید بزرگ فرهنگی و دینی است.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶ 02 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی پور نماینده سابق مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی عید سعید فطر و روز معلم را تبریک گفت.

متن پیام;

بسم الله الرحمن الرحیم 

فرخنده تقارن عید سعید فطر با بزرگداشت مقام معلم موجبات فخر و سرور و یک عید بزرگ فرهنگی و دینی است.

در کمال مسرت و افتخار، ضمن بزرگداشت مقام معلم، پذیرش طاعات و عبادات و انجام فرائض ویژه ماه مبارک رمضان را برای عموم مسلمین خاصه هم استانی های ارجمند و خداجو از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم و عید سعید فطر را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف و تمامی مسلمین تبریک و تهنیت عرض می نمایم. 

اما اول معلم هستی فرمان به « اِقرأ » داد تا دانش و دانایی به جامعه بشری هدیه گردد و عظمت و ارزش تعلیم و تربیت آشکار شود و انسان (خلیفه خدا در زمین) در جهت وصال به کمال (قرب الهی) به جهد و به جد بکوشد.

نبی مکرم اسلام(ص) پس از مزین و مفتخر شدن به علم خداوندی فرمود؛ « إِنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً »

به یقین، معلمی برترین مرتبه ی شغلی به جهت ارزش و به کمال رساندن مقام آدمی به آنجایی است که شاعر به زیبایی و درستی سروده است؛

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند.

بی شک، در وصف معلم و بیان رسالتش قلم عاجز و زبان قاصر است و مایه ی حسرت و لزوم تدبر و تأمل است که این قشر عظیم، معتمد و ارزشمند در گذران زندگی در خور شأن با مشکل مواجه هستند و سالهاست که پیگیر مطالبه ی به حق خویش در عمل به وعده های مسئولان در برقراری نظام هماهنگ هستند.

امید و انتظار می رود مسئولان تصمیم گیر بخصوص در دولت انقلابی سید ابراهیم رئیسی با پیگیری مجدانه ی وزارت آموزش و پرورش، رفاه و رضایت فرهنگیان ارجمند فراهم آید.

این روز بزرگ (روز و هفته معلم) مزین به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که از مفاخر و سرمایه های علم و اخلاق ایران اسلامی است. نامگذاری شده است

ضمن گرامیداشت شهادت آن استاد فرزانه و تمامی معلمان شهید راه حق و حقیقت که عاشقانه و عالمانه از سنگر مدرسه عازم سنگر حماسه و ایثار شدند روز معلم را به حضور تمامی فرهنگیان و پیشکسوتان ایران زمین تبریک عرض می نمایم.

سلامتی، سربلندی و عاقبت بخیری جامعه فرهنگی و همه دست اندرکاران آموزش و پرورش را صمیمانه و متواضعانه از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

عدل هاشمی پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار