برقی سازی خط آهن سیرجان-بافق-بندرعباس در محور هرمزگان یکی از پروژه‌هایی است که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به مهمانان حاضر در اولین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی معرفی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 02 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، این پروژه به طول تقریبی ۶۱۳ کیلومتر و به صورت دو خطه است که در محدوده اداره‌کل راه‌آهن یزد و کرمان و هرمزگان قرار دارد و از شهرهای بافق، سیرجان و بندرعباس می‌گذرد.
 

جذابیت‌ها و جزئیات سرمایه‌گذاری در پروژه خط آهن سیرجان-بافق-بندرعباس

 
اهداف این پروژه کاهش یک سومی نیاز به لکوموتیو دیزلی٬ افزایش ظرفیت جابه‌جایی حمل بار و مسافر و افزایش سرعت سیر قطارهای مسیر است. ظرفیت حمل بار این خط ریلی ۲۵ میلیون تن و ظرفیت مسافر ۴ میلیون نفر از نتایج مستقیم حاصل از اجرای این پروژه پیش‌بینی می‌شود.
 
مبلغ کل سرمایه‌گذاری در این پروژه ۸ هزار میلیارد ریال٬ آورده نقدی سرمایه گذار حداقل یک چهارم مبلغ کل سرمایه گذاری٬ دوره ساخت ۳ تا ۴ سال٬ دوره بهره برداری ۷ تا ۱۰ سال و حداقل نرخ سود مورد انتظار (IRR) پروژه ۲۵ درصد تا ۳۰ درصد است.
 
مدل مشارکت پیشنهادی برای این پروژه به صورت BOT ساخت -بهره برداری - واگذاری و BLT ساخت - اجاره - واگذاری پیش‌بینی شده است.
 
امکان مشارکت راه‌آهن تا سقف ۳۰ درصد در سرمایه گذاری به صورت بلاعوض٬ معرفی به صندوق توسعه ملی٬ پرداخت سهم از درآمد صرفه جویی سوخت (بند ق)٬ تضمین پرداخت کف درآمدی و پرداخت حق دسترسی خط موجود و خط جدید از جمله بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای این پروژه است.
 
دیگر بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای این پروژه امکان صدور تضامین برای بانک عامل٬ امکان صدور تضامین برای سازمان بورس و اوراق بهادار و تضمین نوسانات نرخ ارز بیشتر از ۱۰ درصد سالیانه است. این در حالی است که نوع و میزان حمایتها براساس مدل مالی توافق شده تعیین می‌شود.
 
اولین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار