مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۳ کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش در قالب استانی و شهرستانی با تعداد ۱۴۸ عضو در سال گدشته شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ 06 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت خواه در دبدار مدیرکل نهادهای آموزشی و قضایی حوزه های علمیه ، مسؤل دفتر پشتیبانی مدارس معارف وابسته به حوزه های علمیه و رئیس حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه های علمیه و آموزش وپرورش در موضوعات مختلف همکاری خوبی دارند که باعث تقویت بعد تربیتی و دینی دانش آموزان می شود و قطعا این رابطه و همکاری بهتر و با صلابت تر از گذشته ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف والای آموزش و پرورش در راستای اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به مشارکت حداکثری همه دستگاهها و نهادها نیازمبرم داریم گفت:حوزه های علمیه به دليل نگاه تربیتی و دینی در این زمینه می توانند نقش پر رنگی داشته باشند و آموزش وپرورش را در اجرای بهتر سند تحول بنیادین یاری نمايند.

عزت خواه ،جذب و بکارگیری طلاب خواهر و برادر در طرح امین و مربیان قرآنی را یادآور شد و گفت: تعداد ۴ کارگاه آموزشی توانمند سازی روحانیون شاغل ، سرباز وظيفه و طلاب مدرسین طرح امین در شهرستان‌های گچساران، مارگون ،باشت و دنا برگزار شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان از آمادگی آموزش وپرورش برای همکاری با حوزه های علمیه در زمینه های مختلف خبر داد و گفت : تعامل و ارتباط خوبی با نماینده محترم ولی فقیه، ائمه جمعه و حوزه های علمیه در سطح استان وجود دارد که برنامه ریزی و هماهنگی حهت دیدار دانش آموزان با علما و فضلای حوزه در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی در شهرستانها و مناطق در حال اجراست.

مدیرکل نهادهای آموزشی و قضایی حوزه های علمیه نیز در این دیدار با تقدیر از تلاشها و همکاری خوب دفتر همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش و پرورش از حیث گستره جغرافیایی و انسانی بیشترین مخاطب را دارد و همه خانواده ها را شامل می شود که با توجه به تنوع مخاطبین نقش بسیار تاثیر گذاري در جامعه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین مردان پور گفت: آموزش و پرورش اصلی ترین نقش سازندگی را در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و رهبری نیز نگاه ویژه ای به آموزش دارد .

وی با بیان اینکه تولید فرهنگ ،تربیت نیرو ، تولید دانش و ساختار از عناصر تمدن ساز هستند گفت: آموزش و پرورش در تولید فرهنگ و تربیت نیرو که دو شاخصه مهم است نقش کلیدی دارد و حساس ترین دوره سنی و تربیتی انسانها در اختیار آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام والمسلمین مردان پور ، نقد وبررسی تولید محتوا کتب درسی در آموزش وپرورش و کمک به تربیت دینی دانش آموزان را از همکاری خوب دفتر همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش وپرورش عنوان کرد و گفت: در نقد و بررسی برخی کتب درسی به این نتیجه رسیدیم جریان نفوذ در لایحه های آموزش و پرورش با اجرای سند ۲۰۳۰ وجود دارد.

وی ، اجرای سند ۲۰۳۰ را نمونه بارزی از نفوذ دشمن در همه عرصه ها و ساختارهاي نظام بالاخص آموزش وپرورش عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس و ‌کارشناسان نقش مهمی در عرصه تعلیم و تربیت دارند که باید انسانهایی مومن ، انقلابی ،دغدغه مند و توانمند در این عرصه برای تعالی آموزش وپرورش حضور پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین پناهی مدیر حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ابتدای این دیدار با تبریک دهه کرامت گفت: کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش در استان کهگیلویه وبویراحمد فعالیتهای خوبی داشته‌ و با خاطره خوبی که از همکاری عزیزان آموزش وپرورش داریم در دولت جدید نیز با تعاملات بهتر و بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار