مهم ترین مشکلات و مطالبات حوزه ی شهر و شهرداری لنده با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و سید محمد موحد قول پیگیری حداکثری را به شهردار و اعضای شورای شهر لنده داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۳ 07 June 2022

در ابتدای این جلسه شهردار و اعضای شورای شهر لنده ، هر کدام به ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات خود در رابطه با مسائل و مشکلات پرداختند.

«کمبود اعتبارات و درآمدها و بدهکاری ها، لزوم پیگیری و اقدام در رابطه با تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام  و در دست کار شهرداری، پیگیری موضوع گرفتن قیر و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری از مهم ترین موارد و مسائلی بود که از سوی شهردار و اعضای شورا مطرح و پیگیری از سوی نماینده مردم در مجلس شورای سلامی درخواست شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ شهردار لنده ضمن تشکر از اقدامات تاثیر گذار بنیاد علوی در شهرستان، سه پروژه ی پیشنهادی شهرداری را که نیازمند حمایت مالی بنیاد علوی به عنوان مجری محرومیت زدایی این منطقه هست را احداث پارک علوی در لنده، ساماندهی سیل بند بزرگ شهر و احداث جاده ی سلامت عنوان کرد.

رنجبر به مشکلات زیر ساختی در شهرک های لنده اشاره و گفت، در تامین قیر و سوخت کارخانه آسفالت نیازمند کمک هستیم.

شهردار لنده ناوگان فرسوده ی شهرداری را از جمله ی دیگر مشکلات عنوان و خواستار پیگیری نماینده در واگذاری ماشین آلات از طریق سازمان همیاری ها و شهرداریهای کشور شد.

مهندس رنجبر به دو پروژه ی در دست کار شهرداری "ساماندهی ورودی شهر لنده از سمت دهدشت و ساماندهی پارک شهدای گمنام اشاره و گفت این دو پروژه از جمله ی پروژه های هستند که سیمای شهر را تغییر میدهند و حجم کار بالاست ولذا  انتظار حمایت ویژه داریم.

طرح مشكلات و مطالبات شهرداری و مردم در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر لنده با سید محمد موحد+تصاویر

در ادامه این جلسه مهندس رئیس زاده به ارائه نقطه نظرات خود و بیان مشکلات شهر پرداخت.

نایب رئیس شورای شهر لنده، یکی از ویژگی های شهرهای توسعه یافته را نشاط و شادابی برشمرد و خاطرنشان کرد که جامعه ی شاداب مستلزم خانواده شاداب است و خانواده شاداب مستلزم شادابی زنان آن خانواده میباشد ولذا در شهر لنده نیاز به مکان های تفریحی "پارک بانوان یا پارک خانواده بشدت احساس میشود.

ایشان توجه به ورزش را از جمله ی نیازهای ضروری جامعه با انبوهی از تاثیرات مثبت عنوان و گفت تیم بانوان شهر لنده که در آستانه ی حضور در لیگ کشوری است نیازمند حمایت مالی است و انتظار میرود ننماینده محترم، به این بخش توجه خاص نمایند و از طریق ممکن این تیم حمایت گردد.

وی همچنین ورودی های شهر لنده را چه از طرف شهرستان کهگیلویه و بهمیی و بخش موگرمون زیبنده ی شهر ندانست.

رئیس زاده مشکلات ناوگان حمل زباله ی شهرداری ، وضعیت نامناسب بلوارهای شهر، چراغ های روشنایی و معابر، جدول کشی و آسفالت شهرک های سرآسیاب و بهاران و روکش آسفالت شهر را از جمله ی دیگر مواردی دانست که نیازمتد تامین اعتبارات زیادی است و درخواست حمایت از نماینده داشت تا از طریق حوزه ی عمرانی وزارت کشور، استانداری، بنیاد علوی و سازمان همیاری ها و شهرداری ها برای رفع این مشکلات شهرداری لنده حمایت شود.

مهندس رئیس زاده در بخش پایانی به مشکلات عمده ی شهرستان از جمله ناپایداری برق شهرستان و سیستم فرسوده توزیع آب و راه های ارتباطی مناطق  مختلف شهرستان پرداخت و از نماینده مجلس درخواست داشت تا توسعه زیر ساخت های شهرستان در دستور کار ویژه ایشان قرار داده شود.

طرح مشكلات و مطالبات شهرداری و مردم در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر لنده با سید محمد موحد+تصاویر

در این دیدار خانم رنجبر دیگر عضو شورای شهر لنده نیز به بیان دیدگاها و نقطه نظرات خود پرداخت.

خانم رنجبر از حقوق بخش بانوان جامعه دفاع و بیان داشت، در لنده هیچ مکان تفریحی که خانواده ها (خصوصا بانوان) برای ساعاتی با آرامش سر کنند وجود ندارد.

وی احداث پارک خانواده و در صورت امکان کمک  به ساماندهی یک مکان ویژه بانوان را از جمله ی اقدامات ماندگار در این شهرستان عنوان کرد.

رنجبر نیز رفع مشکلات زیر ساختی در شهرک های لنده خصوصا شهرک محروم سرآسیاب و بهاران را حق مسلم شهروندی مردمان این مناطق عنوان و از نماینده درخواست داشت تا شهرداری لنده حمایت شود بلکه بتوان مشکلات این مناطق رفع گردد. 

کورش محمدی عضو دیگر شورای شهر، لنده را آرام شهر کهن عنوان و گفت، این کدخدا شهر با اصالت و متمدن با مردمانی نجیب محبت خود را بارها نسبت به جنابعالی (خطاب به سید محمد موحد) به اثبات رساندند. حال این دایه مهربانتر از مادر، از شما انتظاراتی دارند که امید است برآورده شوند.

ایشان به ظرفیت بزرگ فرهنگ و هنر در لنده اشاره و گفت، متاسفانه هیچ فضای فرهنگی و هنری با مصادیقی چون سالن های چند منظوره و فرهنگ سرا در این کهن شهر استان وجود ندارد.

وی در بخش عمران نیز تعریض خیابان اصلی و مرکز شهر لنده را از جمله ی نیازمندیهای ضروری عنوان و آدرس داد تا از طریق اعتبارات هدفمندی یارانه و نفت به مناطق کم برخودار کمکی به لنده و آینده ی لنده شود.

محمدی همچنین به رفع مشکلات زیر ساختی در شهرک های چندگانه ی لنده پرداخت و گفت این حجم عظیم از کار زیر ساختی نیازمند اعتبارات هنگفتی است که یقنیا از عهده ی شهرداری به تنهایی خارج است و لذا انتظار میرود نمیانده محترم مردم در مجلس به طریق مختلف در تامین اعتبارات عمرانی شهرداری لنده را یاری نمایند.

طرح مشكلات و مطالبات شهرداری و مردم در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر لنده با سید محمد موحد+تصاویر

در بخش پایانی این نشست نوبت به نماینده مردم در مجلس رسید که موحد لزوم تحقق و رفع مشکلات خصوصا جذب منابع مالی را در پیگیری و همراهی مسئولین دانست و گفت با حضور شهردار ، فرماندار و اعضای شورا در پایتخت رایزنی و پیگیرها بهتر به نتیجه میرسد.

موحد ضمن تشکر از اعضای شورای شهر و شهرداری اظهار داشت؛ از هیچ کمکی به شهرداری دریغ نخواهم کرد.

ایشان معضل اصلی شهرداری ها را عدم درآمدزایی پایدار عنوان و گفت تعداد این چنین شهرداری های فاقد درآمد در سراسر کشور کم نیست و راه حل برون رفت مشکلات یقینا درآمد پایدار است.

نماینده مردم در ادامه گفت؛ جهت پیگیری بهتر، سریعتر و مثمر ثمر تر، شهردار و اعضای شورا باید پیگیر موارد مطرح شده باشند و اگر نیاز باشد با هماهنگی جهت بررسی و رفع موارد مطرح شده، حضورا بیاید تهران تا با همکاری بتوانیم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم و بنده تمام قد همراهی و همکاری مورد نیاز را خواهم داشت.

موحد در بحث تامین قیر و...کمک به آسفالت معابر که بخش عمده‌ ی مشکلات و مطالبات مردم مناطق کم برخودار است این قول را داد که قیر برای شهرداری لنده تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار