نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:بهره برداری از آب در بخش کشاورزی تنها ۳۵ درصد است و ۶۵ درصد آب در این بخش هدر می‌رود.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 10 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک با انتقاد از شیوه‌های آبیاری‌های سنتی در حوزه کشاورزی افزود: اصلاح این شرایط تنها با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به آغاز هفته جهاد کشاورزی یادآورشد: امنیت غذایی، عزت و شرف کشور بستگی به بخش کشاورزی دارد و دولت باید برای تقویت این بخش برنامه‌ریزی کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک میلیون تن کلزا باید در کشور تولید می‌شد که اکنون ۲۵۰ هزار تن تولید شده و بقیه نیاز کشور باید از خارج تامین شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اکنون باید پنج تا ۶ میلیون تن گندم برای تامین این محصول در کشور وارد شود و ۸۰ درصد روغن نباتی کشور از خارج تامین می شود و نیاز است مردم صرفه جویی در مصرف این محصولات را در دستور کار خود قراردهند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: نیاز است برای تامین مرغ مورد نیاز کشور ماهانه ۱۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور انجام و نهاده‌های مورد نیاز آن تامین شود.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در کشور افزود: در صورت عدم اجرای این طرح امسال باید ۲۱ میلیون دلار ارز ۴۲ هزار ریالی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین می‌شد.
امام جمعه اراک گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران با آژانس انرژی اتمی نیارمند بازنگری‌های کارشناسانه است.
وی افزود: آژانس انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده و به غیر از چند کشور از جمله چین و روسیه بقیه کشورها به این قطعنامه رای داده‌اند.
وی ادامه داد: آژانس انرژی اتمی پس از سفر مدیرکل این آژانس به اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر کرده و از طرفی اسرائیل نیز گفته به زودی خبرهایی در خصوص ایران منتشر می‌کند.
امام جمعه اراک یادآورشد: دولت و شورای عالی امنیت ملی باید بررسی کنند و رابطه جمهوری اسلامی با آژانس انرژی اتمی را پایین بیاورند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: اسرائیل که با آژانس انرژی اتمی هیچ‌گونه رابطه‌ای ندارد و در مدت ۴۰ سال گذشته به ساخت بمب اتم مشغول است برای آژانس تعیین تکلیف می کند.
وی اظهار داشت: اسرائیل چون مزدور آمریکا و غرب است به حرفش گوش می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران که می خواهد روی پای خود بایستد و استقلال داشته باشد با کارشکنی‌ها از جمله صدور قطعنامه از طرف آژانس انرژی اتمی مواجه می‌شود.
وی با اشاره به آغاز هفته محیط زیست گفت: جانمایی صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه در غرب اراک اشتباه بوده و این مهم موجب آلودگی هوای این شهر شده‌ است.
امام جمعه اراک گفت: وزش باد همواره از سمت غرب به سمت شرق است و باید این صنایع در قسمت شرقی اراک و در محل فرودگاه این شهر ساخته می‌شد.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: هوای آلوده، غذای آلوده و آب آلوده مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و موجب بروز بیماری و سرطان در جامعه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار