تابناک کهگیلویه وبویراحمد
کمیته امداد امام خمینی نسبت به وظایفی که برعهده آن گذاشته شده است در جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آنها بین مردم کارنامه نسبتا موفقی از خود نشان داده است
کد خبر: ۱۰۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 03 October 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد کمیته امداد امام خمینی نسبت به وظایفی که برعهده آن گذاشته شده است در جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آنها بین مردم کارنامه نسبتا موفقی از خود نشان داده است. برخی از کارهای انجام گرفته از طرف این نهاد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کهگیلویه وبویراحمد:

71 طرح اشتغال و خودکفایی توسط كميته امداد شهرستان باشت اجرا شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان باشت گفت: از ابتدای امسال تا کنون، 71 طرح اشتغال و خودکفایی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان باشت اجرا شده است.

حبیب الله باقرپور با اشاره به اینکه، در راستای توسعه فرهنگ کار و اشتغال از ابتدای امسال تا کنون تعداد 71 طرح اشتغال زایی و خودکفایی ازسوی مددجویان این نهاد مقدس اجرایی شده است، گفت: برای اجرایی شدن این طرح ها مبلغ 2 میلیارد و 290 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه، کمیته امداد در بحث تحقق بخشیدن به فرمان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تمام تلاش

خود را نموده است، بیان داشت: این نهاد مقدس با اشتغال‌زایی، مددجویان را به سوی توانمندی و خودکفایی هدایت می‌کند که این امر زمینه استقلال و بی‌نیازی جامعه هدف را فراهم می‌کند.

باقرپور افزود: از این میزان چهار میلیارد و 580 میلیون ریال تسهیلات بانکی و یک میلیارد و 710 میلیون ریال تسهیلات امدادی است.

وی با بیان اینکه، این میزان اعتبار در قالب تسهیلات مشاغل خانگی و خودکفایی به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است، بیان داشت: این طرح ها در زمینه های تولیدی شامل کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدماتی از ابتدای امسال تاکنون توسط مددجویان کمیته امداد باشت اجرایی شده است.

کمک بیش از 980میلیون ریالی به ایتام تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گچساران

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گچساران گفت: طی شش ماه گذشته سال جاری حامیان طرح اکرام به ایتام تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان بیش از 980 میلیون ریال مساعدت نموده اند.

قبادقربانی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت گفت: کمیته امداد به منظور کمک رسانی به ایتام و نیازمندان تحت حمایت از مشارکت خیرین نیکوکار استفاده می کند.

وی افزود: در همین راستاحامیان نیکوکار با قبول سرپرستی یک یا چند یتیم حمایت از آنها را برعهده گرفته و ماهیانه مبلغی به حساب آنان واریز می نمایند.

قربانی با تقدیر از حرکت خداپسندانه حامیان در کمک به ایتام، تصریح کرد: در همین زمینه در شش ماهه گذشته سال جاری حامیان نیکوکار بیش از 987میلیون و 320 هزارریال به ایتام کمک نمودند.

وی بیان داشت: : این مبلغ توسط987حامی به حساب 235یتیم تحت پوشش واریزشد.

قربانی افزود: کمیته امداد درصدد است تا با اجرای طرح ها و برنامههای مختلف، علاوه بر ترویج سنت‌های حسنه اسلامی،

فرهنگ رسیدگی به همنوعان و احساس مسئولیت نسبت به آنها را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه سازد زیرا مساعدت و یاری رساندن برای خانوادهای نیازمند، و از بین بردن مشکلات چنین خانوارهایی موجب تحکیم بنیان خانواده شده و موجب می‌شود فرزندان این خانواده ها با آرامش و امید بیشتری به زندگی خود بپردازند.

 جمع آوری بیش از 2میلیارد ریال صدقه در شهرستان بویراحمد

مدير کميته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بويراحمد از جمع آوری بیش از دومیلیارد ریال صدقه از صندوق های صدقات کمیته امداد این شهرستان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

هادي ولايتي گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به مددجویان تحت حمایت، طرح های مشارکتی مختلفی در کمیته امداد اجرا می شود. وی به لزوم مشارکت همگانی برای رفع فقر و محرومیت در جامعه اشاره کرد و گفت: طرح جمع آوری صدقات یکی از طرح های مشارکتی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان می باشد.

ولایتی با بیان اینکه به کمک دستان توانمند مردم خیر و نیکوکار از ابتداي سال جاري تاکنون فعاليتهاي خوبي در سطح شهرستان بوير احمد صورت گرفته است، بیان داشت: طرح جمع آوری صدقات یکی از عمده طرح های اجرایی مشارکتی کمیته امداد است که با هدف جمع آوری کمک های مردمی در حمایت از نیازمندان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا از مجموع صندوق های صدقات در سطح شهرستان بیش از دو میلیارد و 222 میلیون ریال صدقه جمع آوری شد.

ولایتی با بیان اینکه 36 هزار و 730صندوق برای جمع آوری کمک های مردم خیر و نیکوکار در شهرستان نصب و توزیع شده است، تصریح کرد: 832 عدد صندوق بزرگ در ميادين شهر نصب گرديده، 240 عدد صندوق متوسط در ادارات و 35 هزار و 590 صندوق کوچک در منازل توزیه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد در ادامه عنوان کرد: مبالغ جمع آوری شده از محل صدقات و کمک های مردمی در زمینه هایی چون فرهنگی، درمانی، جهیزیه، مسکن،کمک به خانواده های ایتام، اقشار آسیب پذیر، تسهیلات و اشتغالزایی مصرف می شود.

پرداخت بیش از 444 میلیون ریال کمک شهریه به دانشجویان تحت حمایت شهرستان بهمئی

سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان بهمئی از پرداخت بیش از 444میلیون ريال کمک شهريه به دانشجويان تحت حمايت کميته امداد این شهرستان خبرداد.

حاج حیدر خداپرست گفت: يکي از سرفصل هاي حمايتي کميته امداد بهمئی کمک به ادامه تحصيل دانش آموزان و دانشجويان تحت حمايت مي باشد و در اين راستا در طول سال نسبت به ارائه خدمات فرهنگي مختلف به اين گروه از جامعه هدف اقدام می کند.

وی با اشاره به خدمات فرهنگي ارائه شده به دانش آموزان و دانشجويان در طول سال توسط اين نهاد، اضافه کرد: اين نهاد با همکاري کارشناسان مجرب و متخصصين در امور مشاوره تحصيلي و خانواده از سازمانهايي همچون آموزش و پرورش، سازمان تبليغات اسلامي ، مبارزه با مواد مخدر، علوم پزشکي فعاليتهاي متعددي در راستاي ارتقاء سطح دانش و سلامت فکري و روحی رواني اين گروه دارد.

خداپرست در ادامه با اشاره به پرداخت بیش از 444 میلیون ريال کمک هزينه پرداخت شهريه به دانشجويان تحت حمايت کميته امداد بهمئی در مهرماه سال جاری، اظهار داشت:اين مبلغ جهت پرداخت شهريه به 135 نفر از دانشجويان پیام نور و آزاد تحت حمايت در اين شهرستان پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار