در مراسم گراميداشت خانواده و تکريم بازنشستگان
مراسم گراميداشت روز خانواده و تکريم بازنشستگان با حضور معاون اداري و مالي سازمان تأمين اجتماعي، سعيدي، نماينده مردم تبريزدر مجلس شوراي اسلامي، مديران سازمان تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 03 October 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزوبه نقل از روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، رحيم اردلان، معاون اداري و مالي سازمان تأمين اجتماعي، در اين مراسم با تأکيد بر تکريم مخاطبين سازمان علي‌الخصوص بازنشستگان و مستمري‌بگيران به اقدامات دو سال اخير براي ارتقاي معيشت آنان اشاره کرد و گفت: برخلاف سال‌هاي گذشته افزايش سنواتي حقوق در سال‌هاي 93 و 94 به محض ابلاغ مصوبه هيأت دولت از ماه‌هاي ابتدايي سال اعمال و پرداخت شده است.

معاون اداري و مالي سازمان تأمين اجتماعي با تأکيد بر نقش سازنده کانون‌هاي بازنشستگي در تسهيل و روان‌سازي امور بازنشستگان و مستمري‌بگيران، به دوران مديريت خويش در استان آذربايجان شرقي اشاره کرده و افزود: طي سال اخير چهار دفتر کانون بازنشستگي در محل شعب استان ايجاد شده و نيز چهار شعبه اصلي و چهار شعبه اقماري در جهت سهولت دسترسي مخاطبين به خدمات سازمان افتتاح شده است.

اردلان، با اعلام اينکه با اجراي قانون و به دور از حاشيه‌سازي در سازمان اعتماد عمومي به سازمان تأمين اجتماعي بازگردانده شده است، تصريح کرد: طي سال اخير طرح نوين ارائه خدمات در شعبه شش تبريز به صورت پايلوت کشوري کليد خورد که نويدبخش بهبود کيفيت در نحوه ارائه خدمات خواهد بود.

وي افزود: اجراي طرح پالايش بيمه شدگان خاص نيز از جمله طرح‌هايي بود که در اولويت سازمان تأمين اجتماعي در سال گذشته قرار گرفته و در جهت صيانت از حقوق شرکاي اجتماعي سازمان از جمله بازنشستگان و مستمري‌بگيران، 25 هزار فقره استفاده من غيرحق از خدمات سازمان تأمين اجتماعي حذف و به انواع بيمه متناسب با مشاغل خود سوق داده شده‌اند.

تکريم و حفظ حرمت بازنشستگان و پيشکسوتان همواره به عنوان يک ارزش مورد تأکيد است

جعفر سمساري، مدير کل تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي، نيز در اين مراسم گراميداشت با اشاره به اينکه بازنشستگان امروز، گنجينه‌هاي تجربه، خرد و آگاهي هستند، افزود: در فرهنگ غني ايران زمين و براساس آموزه‌هاي دين مبين اسلام، تکريم و حفظ حرمت سالمندان و پيشکسوتان همواره به عنوان يک ارزش مورد تأکيد قرار گرفته است و روز 25 ذي‌الحجه، به عنوان روز خانواده و تکريم بازنشستگان فرصت مغتنمي است تا از فعالان ديروز عرصه کار و تلاش قدرداني و تجليل نماييم.

مدير کل تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه بازنشستگي فصل ديگري از زندگي به شمار مي‌رود، تصريح کرد: بررسي و رفع مشکلات بازنشستگان مصداق تکريم آنان و ترسيم چشم‌اندازي روشن و اميدوارکننده براي شاغلين و جوانان خواهد بود.

سمساري با تأکيد بر حفظ حرمت و کرامت بازنشستگان و مستمري‌بگيران، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات سريع و آسان و با کيفيت از مهم‌ترين اولويت‌هاي سازمان تأمين اجتماعي بوده و تلاش خواهيم کرد با خرد جمعي و همدلي و همفکري، گام‌هاي مؤثري براي رضايتمندي مخاطبين برداريم.

وي تعداد بازنشستگان و مستمري‌بگيران اصلي استان را 130 هزار نفر اعلام کرد و اذعان داشت: ماهانه 120 ميليارد تومان بابت حقوق به افراد تحت پوشش در استان پرداخت مي‌شود.

مدير کل تأمين اجتماعي استان افزود: طي دو سال اخير عليرغم چالش‌هاي پيش روي سازمان، افزايش سنواتي حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران از اولين ماه‌هاي سال اعمال و پرداخت شده است که در تاريخ اين سازمان بي‌سابقه بوده و همچنين فعاليت‌هاي فرهنگي و اعزام بازنشستگان به عتبات عاليات و مشهد مقدس نيز در راستاي ارتقاي سلامت روحي و معنوي اين عزيزان همگام با ارتقاي سطح معيشت مورد توجه قرار گرفته است.

سازمان تأمين اجتماعي  به تعهدات خود عمل کند

محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي و عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، نيز در مراسم گراميداشت خانواده و تکريم بازنشستگان با اشاره به عدم تعادل بين منابع و مصارف سازمان تأمين اجتماعي اين سازمان را سازماني گسترده دانست که با قشر عظيمي از آحاد جامعه در ارتباط بوده و بايستي خدمات خود را به آنان ارائه دهد.

وي با اشاره به مشکلات معيشتي بازنشستگان و مستمري‌بگيران، مشکل تأمين مسکن را در بين اين قشر از جامعه بسيار حائز اهميت دانست و افزود: صندوق‌هاي مسکن اجتماعي با حمايت دولت و ساخت‌وسازهاي ارزان قيمت رفاه بازنشستگان را تأمين مي‌کنند.

سعيدي در رابطه با اهميت تشکيل صندوق‌هاي مسکن اجتماعي بازنشستگان اظهار کرد: موضوع تشکيل صندوق‌هاي مسکن اجتماعي بازنشستگان اخيراً در کميسيون اجتماعي به عنوان صندوقي جهت حل مشکل مسکن اين قشر از جامعه مطرح شد.

وي افزود: مشکل مسکن تنها مختص بازنشستگان نبوده و ساير اقشار جامعه را نيز شامل مي‌شود، منتهي حل اين مسأله در رابطه با بازنشستگان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

سعيدي در ادامه بيان کرد: افزايش هزينه‌هاي زندگي و پايين بودن درآمدها در قشر بازنشسته زماني به فاجعه‌اي بزرگ تبديل مي‌شود که شخص فاقد مسکن بوده و ديگر به سختي قادر به تأمين رفاه حداقلي خود است و مشکلات زيادي را پيش‌روي خود دارد، لذا تشکيل اين صندوق‌ها يک ضرورت در جهت تسهيل مشکلات رفاهي اين قبيل افراد است.

وي افزود: به منظور حمايت از اين قبيل افراد بايد صندوق‌هايي با حمايت مستقيم دولت و همچنين حمايت تسهيلاتي و مالي از طريق بانک‌ها و با واگذاري مساکن و زمين‌هاي ارزان قيمتي که در اختيار دولت است تشکيل شود تا با ساخت مساکن ارزان قيمت شايد رفاه حداقلي اين قشر در جامعه تأمين شود.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: تشکيل صندوق‌هاي مسکن اجتماعي شامل بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي، بازنشستگان کشوري، کارگران، مستمري‌بگيران بهزيستي و کميته امداد است، البته افرادي هم هستند که تحت پوشش هيچ سازماني نبوده و نيازمند حمايت هستند.

سعيدي در ادامه بيان کرد: بايد تدبيري انديشيده شود تا کليه افرادي که بازنشسته شده‌اند و ميزان درآمد آن‌ها از خط فقري که دولت مشخص کرده پايين‌تر است به درستي شناسايي و حمايت شوند.

افزايش سنواتي حقوق، متناسب با تورم از مطالبات بازنشستگان است

مسگري، رئيس کانون بازنشستگان تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي، نيز با اشاره به اينکه بازنشستگي بعد از سي سال کار و خدمت، اقدام مبارکي است و ليکن نبايد تفاوت شرايط اشتغال و بازنشستگي به گونه‌اي باشد که تمايل به بازنشستگي به تعويق بي افتد و يا بازنشستگان با اشتغال مجدد، فرصت‌هاي شغلي را از نيروي کارجوان بگيرند.

وي افزايش سنواتي حقوق متناسب با تورم و نيز همسان‌سازي حقوق را از مطالبات بازنشستگان و مستمري‌بگيران دانست، و تصريح کرد: اگر بخشي از مطالبات سازمان وصول شود، ارتقاي معيشت بازنشستگان و کيفيت خدمات سازمان دور از دسترس نخواهد بود.

در اين مراسم همچنين از شش نفر از بازنشستگان و مستمري‌بگيران نمونه که در فراخوان انتخاب بازنشسته، بازمانده و از کارافتاده نمونه شرکت کرده بودند و نيز روساي کانون‌هاي بازنشستگي تجليل شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
چرا سطح حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین اینقدر
پایین است مگر هزینه زندگی انها کمتر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :