دستفروش‌های کرج صدای شهردار را هم درآوردند
با این اقدام فروشندگان می‌توانند کالاهای خود را در محل‌های تعیین شده در معرض فروش گذاشته و با تبعیت از قوانین، نوروزی خوش را برای خود، خانواده های شان و شهروندان رقم بزنند.
کد خبر: ۱۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱ 04 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: وجود دستفروشان در کرج یکی از مهمترین آسیب‌هایی است که مردم هر روز متحمل می‌شوند.
ترافیک گسترده در محل اجتماع دستفروش‌ها، توزیع کالاها و اقلام بی‌کیفیت، غیر استاندارد و غیر بهداشتی توسط آنها و بالاخره آلوده ‌کردن چهره شهر از جمله مهمترین این آسیب‌ها است.
تابناک چندی پیش گزارشی را در این زمینه منتشر کرد که مربوط به وانت دستفروشی بود و هر روز باعث آزار و اذیت اهالی محل می‌شود.
در این گزارش آمده بود، امید مرادی یکی از این شهروندان به گفته است: ما بارها درباره سد معبرها و مزاحمت آنها با سامانه 137 تماس گرفتیم، اما نه تنها اقدامی نکردند بلکه برخی اوقات می‌گویند به ما ربطی نداشته و باید با پلیس 110 تماس بگیرد. جالب این است که پلیس نیز می‌گوید به ما ربطی نداشته باید به شهرداری بگویید. 
برای پیگیری اصالت این اظهارات،‌ خبرنگار تابناک به موضوع جالبی برخورد کرد.
صحت محتوای این پرونده را مشاهدات خبرنگار تابناک اثبات می‌کند و‌ مشخص می‌شود که حدود 9 ماه است یک وانت میوه‌فروش در بلوار موذن کرج نبش خیابان شهید مصطفی خمینی (اشتراکی) که مسیر پرترددی است، توقف کرده و روزها از حدود ساعت 14 تا 23 اقدام به فروش محصولات خود می‌کند.
این مزاحمت طی 9 ماه اخیر بارها و بیش از 100 بار توسط اهالی محل به سامانه 137 شهرداری اعلام شده، اما هیچ برخوردی با این مزاحمت انجام نمی‌شود. 
اهالی معترض این مزاحمت را بارها با حسین شریف‌ کاظمی شهردار منطقه 7 کرج، محمد موسوی مدیر سابق روابط عمومی منطقه 7 شهرداری کرج، جمالی مدیر روابط عمومی فعلی شهرداری این منطقه، علی‌اصغر نصیری جانشین خدمات شهری شهرداری کرج (مرکز)، خدمات شهری منطقه 7 کرج و احمد خیری مدیر روابط عمومی شهرداری کرج، فاطمه اسکندری و مریم قهرمانی 2 عضو شورای اسلامی شهر کرج و حتی مسئول سامانه 137 شهرداری کرج در میان گذاشته و طی 9 ماه اخیر حداقل 30 بار به صورت تلفنی از علی‌اصغر نصیری جانشین خدمات شهری شهرداری کرج درخواست اهالی منطقه مبنی بر برخورد با این مزاحمت را به مسئولان منتقل کرده است. 
نکته قابل توجه مسئولان شهرداری کرج این است که محل استقرار این وانت دست‌فروش پانصد متر بالاتر از دفتر خدمات شهری شهرداری منطقه 7 بوده و ماموران این بخش برای رسیدن به محل کار خود و همچنین خروج از این محل حداقل در روز 2 بار باید از مسیر عبور کرده و نمی‌توانند وانت مزاحم را ندیده باشند. 
حال شهروندان می‌پرسند، زمانی که بارها و بارها مزاحمت دست‌فروش فوق به مسئولان شهرداری اطلاع داده و اقدامی صورت نمی‌گیرد، چرا باید به مثبت بودن عملکرد سامانه 137 امیدوار بود.
پس از انتشار این گزارش، تعدادی از شهروندان کرجی در تماس با خبرنگاران تابناک، گلایه‌هایی بسیاری در این زمینه مطرح کردند.
از جمله آنکه برخی از آنها به افزایش دستفروش‌ها در خیابان اصلی رجایی شهر، منطقه میان‌ جاده و همچنین درختی اعتراض جدی داشتند.
این اعتراض‌ها موجب شد که شهردار کرج واکنش جدی به فعالیت دست‌فروش‌ها داشته باشد.
علی ترکاشوند با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهرداری در روزهای پایانی سال، سد معبر توسط دستفروشان و فروشندگان دوره گرد است، گفت: این روش غلط اقتصادی، ضمن جلوگیری از تردد آسان شهروندان در معابر، سبب بروز خلل بصری و نابسامانی فضای شهر می شود.
به گفته وی، شهرداری موظف است برای تامین آرامش و زیبایی چهره شهر نسبت به جمع آوری دستفروشانی که بساط خود را در معابر شهری پهن کرده و به فروش اجناس شان می پردازند، اقدام کند.
شهردار تاکید کرد: ما به هیچ وجه مخالف کسب درآمد دستفروشان و از بین بردن بساط این افراد که می کوشند از راه خرید و فروش اجناس شان، روزی حلال به دست آورند، نیستیم، لذا ساماندهی آنان در روز بازارها اقدامی برای تامین معیشت خانواده‌ها و جلوگیری از سد معبر است.
ترکاشوند با اشاره به وجود زمین های خالی در نقاط مختلف شهر گفت: به تمام مناطق شهرداری دستور داده شده مکان‌ها و اراضی دارای استعداد روزبازار را شناسایی کرده و آنها را تجهیز کنند.
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام فروشندگان می‌توانند بساط خود را در محل‌های تعیین شده در معرض فروش گذاشته و با تبعیت از قوانین، نوروزی خوش را برای خود، خانواده های شان و شهروندان رقم بزنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
با عرض سلام با اینکه نزدیک پارکینگ بیهقی برای دستفروشان گوهردشت مکانی در نظر گرفته شده است متاسفانه تمام دست فروشان گوهردشت همچنان در خیابان اصلی گوهردشت دستفروشی میکنند و هیچ عزمی برای جابجایی آنها وجود ندارد و مغازداران گوهردشت باید کرایه های بسیار سنگین و مالیات شهرداری رو پرداخت کنند و دست فروشان به راحتی در مکانهای گران قیمت و مرغوب تجاری بساط پهن کنند و ناامنی و بینظمی در شهر ایجاد کنند و حتی با ماشینهایشان که کنار بساطشان پارک هست ترافیت سنگینی هم بوجود آورند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار