سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت:طرح جمع آوری پسماند های خشک شهر اراک تا به امروز با موفقیت اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ 12 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی فدوی با اشاره به اینکه یک ماه از آغاز فعالیت سامانه هوشمند جمع آوری پسماند خشک میگذرد افزود: سامانه هوشمند جمع آوری پسماند خشک از ۲۱ خرداد ماه گذشته در اراک با نام رسمی اپلیکیشن اکو شروع به کار کرد و تا به این لحظه رکورد دار خرید و جمع آوری پسماند های خشک می باشد.
فدوی ادامه داد: در یک ماه گذشته و به طور دقیق تر تا ۲۱ تیرماه جاری، ۲۴۶۵ شهروند اراکی اپلیکیشن اکو را در گوشی های هوشمند خود نصب کردند و ۱۶۶۷ درخواست فروش پسماندهای خشک خود را ثبت کردند.
وی افزود: از ابتدای شروع به کار طرح هوشمند خرید و جمع آوری پسماندهای خشک در اراک میانگین روزانه بیش از هشتصد کیلو گرم پسماند خشک از شهروندان با قیمت مناسب خریداری می‌شود و این امر نشان میدهد که شهروندان اراکی نسبت به حفاظت از محیط زیست و آشنایی با ایده های نوین، چقدر پیشرو هستند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک میانگین عضویت شهروندان در اپلیکیشن اکو را روزانه ۸۰ نفر دانست و افزود: هر شخصی که اپلیکیشن اکو را در گوشی خود نصب میکند و برای فروش پسماندهای خشک اقدام می‌کند، در واقع نماینده خانواده خود در فروش این پسماندها و حمایت از محیط زیست شهری است بنابراین شاید بتوان برآورد کرد که در یک ماه گذشته حدودا ده هزار نفر از شهروندان اراکی با این اپلیکشن آشنایی پیدا کردند.
وی اضافه کرد: هدف سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از راه اندازی سامانه هوشمند خرید و جمع آوری پسماند های خشک (اپلیکیشن اکو) این است که دفن پسماندهای خشک را به صفر برساند و در بلند مدت نیز این اقدام را برای پسماندهای تَر رقم زند.
فدوی گفت: فعالیت یکماهه اپلیکیشن اکو در شهر اراک، نسبت به شهر مشهد یک رکورد تازه را در جمع آوری پسماند های خشک ثبت کرده و تمام تلاش موجود این است که در کوتاه مدت، میزان عضویت و خرید پسماند خشک از شهروندان چند برابر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار