فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شیوع زیر سویه جدید بیماری اومیکرون خبر داد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌های قرمز و نارنجی توصیه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 17 July 2022

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر سویه B۵ سویه زیرگروه اومیکرون در کشو شایع شده است و متاسفانه موارد بیماری رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی ما ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، افزود: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت حدود ۱۴ هزار مورد جدید شناسایی شده و موارد بستری هم حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است
میزان مرگ و میر هم حداقل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: وارد پیک جدید شیوع بیماری اومیکرون شدیم و به نظر می‌آید در مناطق قرمز و نارنجی رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را باید مد نظر داشته باشیم.

وی گفت: اگر در مناطق آبی و زرد در هوای آزاد از ماسک استفاده نکنیم باید حتما افراد سعی کنند در این مرحله حساس از سفر‌های غیر ضروری جدا خودداری کنند، مراسم عروسی، عزا، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها همچنین سفر‌های تابستانی را به حداقل برسانند.

مردانی تاکید کرد: مجموعه کشور‌های همسایه مثل کشور امارات، عراق و کشور‌های همسایه نشان داده این پیک (b۵) طولانی نیست و می‌توان در مدت زمان کمتری از آن عبور کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار