دادستان پاوه:
دادستان پاوه از عزم بسیار جدی را در بحث مبارزه با قاچاق در شهرستان پاوه خبر داد و گفت: وسیله ایی برای نظارت، کنترل و راستی آزمایی اجناس و کالا‌هایی که از کشور خارج و وارد می‌شوند نداریم به همین دلیل از قاچاق کالا جلوگیری و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ 17 July 2022

‌نوید صحرایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: شهرستان پاوه یکی از شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه است و به طبع این موضوع، قاچاق در این شهرستان به کرات اتفاق میفتد که وضعیت بیکاری و وضعیت بد معیشتی و اقتصادی سبب شده است که هر روز بر تعداد و کیفیت قاچاق شهرستان افزوده شود و دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی و سایر نهاد‌ها نظامی و انتظامی به صورت روزانه درگیر خود کند.

وی افزود: وضعیت مرز‌ها از لحاظ امکانات و تجهیزات وضعیت مطلوبی نداشته و وضعیت توپو گرافی خشن و سخت کوهستان‌های منطقه و بیکاری در کشور و شهرستان پاوه باعث پدیده قاچاق شده که از گذشته بوده، اما طی دو سال اخیر دامنه دار و گسترده‌تر شده است.

دادستان شهرستان کرمانشاه ادامه داد: مبارزه جدی با این وضعیت در دستور کار نهاد‌ها و دستگاه‌ها دخیل قرار گرفته است؛ اقدامات خوبی از قبیل انسداد فیزیکی مرز، تشدید استقرار نیرو‌ها و افزایش تعداد نفراتی که وظیفه کنترل مرز را بر عهده دارند انجام شده است؛ برنامه‌های خوبی در دست اجرا است در شورای تامین شهرستان به صورت مستمر و مداوم در خصوص نحوه مقابله با پدیده قاچاق، تصمیمات خوبی گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم به نحوی با پدیده قاچاق برخورد شود که شاهد کاهش روز افزون آن در شهرستان باشیم و تبعاتی اقتصادی که برای تولیدات داخلی دارد و مشکلات اقتصادی کشور ایجاد می‌کند، عزم جدی را در شهرستان پاوه و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

صحرایی تصریح کرد: با هماهنگی شورای تامین بحث تشدید و ارتقای ایست بازرسی‌ها را در شهرستان داشته و از ورود خودرو‌هایی که ظن بر حمل کولبران و قاچاقچیان به شهرستان را داشتند ممانعت شده است و بحث انسداد فیزیکی مرز‌ها که در دستور کار نیرو‌های مرزی قرار دارد به صورت جدی انجام می‌شود اقدامات دیگری در شهرستان در حال۹ اجراست که بتوان یک مقابله حداکثری را با این موضوع داشته باشیم.
وی افزود: کالا‌هایی که در شهرستان قاچاق می‌شود، ارزاق عمومی مردم شامل روغن، گوشت، گوشت مرغ، از شهرستان پاوه خارج و کالا‌های بی کیفیتی از قبیل پوشاک، لوازم خانگی برقی وارد می‌شود، در مقابل کالا‌های با کیفیت مورد نیاز مردم که از شهرستان خارج می‌شود؛ کالا‌هایی که ضرورتی برای ورود آن‌ها در کشور وجود نداشته و ضربه اساسی را به وضعیت تولید و اشتغال وارد می‌کند و مشابه داخلی آن‌ها در کشور با کیفیت بسیاربالاتری درحال تولید است وارد می‌کنند به همین علت مبارزه جدی با این موضوع در دستور کار است.

دادستان شهرستان کرمانشاه در ادامه افزود: به دلیل مرزی بودن شهرستان قاچاق اتفاق میفتد که پدیده قاچاق و کولبری، وضعیت مناسبی ندارد؛ اگر سیر تصمیمات را اتخاذ شده را دنبال کنید این وضعیت ناهنجار قابل تحمل نیست، تداوم آن باعث بی نظمی در شهرستان شده است به همین علت جلسات مستمری توسط اعضای شورا تامین برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد که از ورود کولبران غیر بومی ممانعت به عمل آید.

وی اضافه کرد: حجم زیادی از کولبران که وارد استان می‌شوند غیر بومی هستند و شب‌ها در جدار مرزی بالغ بر ۵ هزار نفر کولبری می‌کردند که وضعیت ناهنجاری را در شهرستان ایجاد کردند و باعث نارضایتی مردم ساکن روستا‌های جدار مرزی شده؛ مشکلات اخلاقی، اجتماعی، نا به سامانی‌ها و وضعیت ترافیکی شهرستان بغرنج شده بود به همین علت تصمیم فوری گرفته شد، کولبران غیر بومی و خودرو‌هایی با پلاک‌های غیر بومی حامل کولبران شناسایی و با تشدید ایست بازرسی‌ها از ورود آن‌ها ممانعت شد.

صحرایی ادامه داد: نیرو‌های زیادی در مرز با مساعدت فرماندهان انتظامی و نظامی در جدار مرزی مستقر شدند، معابر غیر مجاز و غیر رسمی که مستعد تردد کولبر‌ها بودند کنترل و مسدود شدند؛ هشدار جدی به صاحبان کالا‌های قاچاق که از کولبر‌ها بهره کشی داشتند داده شد و انبار‌هایی که کالا‌های قاچاق در آن دپو و نگه داری می‌شد توقیف شدند.

وی افزود: خوشبختانه چند ماهی ست که کولبری در شهرستان به وضعیت مطلوب و پایدار رسیده است و شاهد بی نظمی‌ها نیستیم؛ به دلیل وضعیت اقتصادی و معشیتی، تعدادی از افراد ناگزیر به کولبری هستند، اما استمرار این وضعیت در بلند مدت تبعات ناگواری برای اقتصاد و تولید کشور دارد.

دادستان شهرستان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: وسیله ایی برای نظارت، کنترل و راستی آزمایی اجناس و کالا‌هایی که از کشور خارج و وارد می‌شوند نداریم؛ در این بین به کرات با کشف سلاح مهمات، کالا‌های ممنوعه از جمله مشروبات الکی و تجهیزات دریافت ماهواره و اقلام…

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار