معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی، کنترل هوشمند ناوگان و پرداخت الکترونیک از پروژه‌های شاخص شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری در سال جاری است.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ 12 July 2022

تحقق شهر هوشمند یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی کلان‌شهرها است و مدیریت شهری اصفهان نیز در سال‌های گذشته گام‌های بلندی به سوی هوشمندسازی در زمینه‌های مختلف شهری برداشته است.

ناوگان اتوبوسرانی به عنوان یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی همواره در دسترس و مورد استفاده فراوان شهروندان است و به همین دلیل اجرای پروژه هوشمندسازی منجر به حصول نتایج چشمگیری در راستای بهبود کیفیت آن خواهد بود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان می‌گوید: شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به عنوان متولی اصلی این امر تاکنون اقدامات مهمی در زمینه هوشمندسازی این ناوگان انجام داده است که در قالب دو سیستم کنترل هوشمند ناوگان (AVL) و پرداخت الکترونیک (AFC) اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سیستم مانیتورینگ ناوگان که ابزاری برای تعیین مکان جغرافیایی خودرو است، اتوبوس در حال حرکت از راه دور کنترل و گزارش‌هایی از کارکرد آن در سیستم ثبت می‌شود، تصریح می‌کند: این سامانه با هدف مدیریت حرکت ناوگان طراحی شده است و مدیریت مسیرهای حرکت، پایش سرعت ناوگان و مدیریت مصرف سوخت را انجام می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ویژگی‌های سامانه پرداخت الکترونیک، اضافه می‌کند: این سامانه مربوط به سیستم جمع‌آوری کرایه خودکار و متشکل از دستگاه کنترل تردد و کارت هوشمند بدون تماس، دستگاه فروش و چک بلیت است.

وی تأکید کرد: جمع‌آوری کرایه اتوماتیک راه‌حلی امن، مقیاس‌پذیر، قابل اعتماد و پیشرفته است که برای سیستم‌های حمل‌ونقل شهری دیجیتالی مانند ریل‌های مترو، پارکینگ‌های خودکار و سیستم حمل‌ونقل سریع اتوبوس ساخته شده است.

حق‌شناس با بیان اینکه این سامانه‌ها امسال اجرایی می‌شود، اظهار می‌کند: این دو پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری اصفهان در دست انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار