کد خبر: ۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹ 05 March 2015

از سال ها قبل یادداشت هایی با عنوان دیروز دفاع مقدس، امروز جهاد اقتصادی را آغاز کرده بودم که در مطبوعات و سایتها منتشر گردید و بخشی از آنها در کتاب اقتصادمقاومتی به چاپ رسیده است، اما وقتی بیانات رهبری در اولین سالگرد ابلاغ رسمی سیاست های اقتصاد مقاومتی منتشر شد متوجه شدم معظم له در جملاتی کوتاه چگونه به عمق بایدها و نبایدها برای تحقق اقتصادمقاومتی اشاره فرموده اند.

و از آن‌جا که احساس می‌کنم بازهم رسانه ملی و مطبوعات آنگونه که باید به آنچه رهبری رهنمود دادند نپرداخته اند تا نظررهبری به طور کامل به اطلاع جامعه و فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی رسانده شده باشد، بر آنم تا بخشی از بیانات ولایت را که به اقتصاد مقاومتی مربوط است یادآوری و مرور نموده و می طلبد تا بارها مطالعه و نصب العین متولیان باشد؛ بخصوص آنجا که می‌فرمایند:

« مبارزه‌ی جدی با قاچاق از جمله کارهای لازم در اقتصاد کشور است ، جدّی با بدحساب‌های بانکی؛ یک عدّه‌ای هستند از تسهیلات بانکی، بناحق و نادرست استفاده میکنند؛ برای یک کار تسهیلات میگیرند، در کار دیگری آن را مصرف میکنند که مصلحت کشور نیست؛ بعد هم بدهی خودشان را با بانک‌ها تسویه نمیکنند؛ اینها واقعاً مجرمند.

بنده نمیگویم هرکسی بدهکار بانکی است مجرم است؛ نه، یکی هست ممکن است بدهکار بانکی باشد، [ولی‌] کمک هم باید به او کرد؛ هستند مواردی که حتّی بدهکارند ولیکن بایستی کمک هم به او بکنند امّا بعضی هم هستند که باید مورد مؤاخذه قرار بگیرند، مورد سؤال قرار بگیرند. این کارها باید در کشور انجام بگیرد.

اینها را چه کسی بکند؟ ما در این سالها خیلی هشدار دادیم؛ مسئولین هم خیلی تلاش کردند امّا نه آن هشدارهایی که بنده دادم کافی است، نه آن تلاشی که مسئولین کردند کافی است؛ اینها کافی نیست. باید کار جدّی انجام بگیرد؛ مردم هم بایستی کمک کنند به دولت، به مسئولین، به قوّه‌ی قضائیّه تا بتوانند این کارها را انجام بدهند... »

 این فرمایشات رهبری آنچنان جامع و در بر گیرنده نکات کلی و جزئی توامان است که واقعا نیاز به توضیح و تشریح و تفسیر ندارد و باید اعتراف کرد که قلم و قلمها  نتواسته و نخواهند توانست تفسیری جامع تر از آنچه  بیان شده است داشته باشند . مقام معظم رهبری فرار مالیاتی را حقه و نپرداختن بدهکاری به بانکها را جرم می‌دانند.

آیا در استان خراسان رضوی فرد یا افرادی که مشمول نظر مقام معظم رهبری قرار گیرد نداریم؟ پیشنهاد می کنم اگر نداریم مسئولان دولتی و تشکل های بخش خصوصی استان در یک همایش ملی این افتخار بزرگ را جشن بگیرند و از مسئولان کشوری بخواهند مشخص کنند افراد مورد نظر مقام معظم رهبری کجا هستند؟  

اگر داریم بخش خصوصی این افراد را به  اجرای نظر مقام معظم رهبری تشویق کند. در این خصوص پیشنهاد میکنم تشکل های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی با انتشار بیانیه ای محکم، خوش حسابی را معروف و بدحسابی را منکر اعلام نمایند و به فعالین اقتصادی بگویند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تشکل های بخش خصوصی به افرادی نیاز است که در مدیریت بنگاه اقتصادی خود موفق بوده و مورد خطاب رهبری نباشد.

بنابراین مسئولیت مدیران نظام و تشکل های بخش خصوصی در اجرای نظر مقام معظم رهبری از مطالبات مردم است و باید کاملا مشخص شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار