معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برخی از روستاهای مولد این استان در معرض آسیب های ناشی از فرونشست زمین قرار دارند گفت: در این روستاها که اغلب در دشت های پر بازده واقع شده اند، نشست زمین موجب ایجاد ترک های زیاد در خانه ها و شکاف عمیق در زمین شده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 04 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مصطفی هاشمی، روز یکشنبه در نشست خبری در شیراز افزود: ایجاد این نشست ها در زمین علاوه بر اینکه خسارت های زیادی به اماکن مسکونی وارد آورده، موجب ایجاد هزینه و خسارت برای تاسیسات زیر بنایی روستایی نیز شده است .

وی ادامه داد: بنیاد مسکن فارس، پیشنهاد انجام مطالعات زمین شناسی، شناسایی این مناطق و احتمال جابه جایی برخی از روستاها را در سال های گذشته به مسوولان ارشد این استان ارائه داده و همه این مطالعات در گروه تامین پنج میلیارد ریال اعتبار است اما متاسفانه این طرح همچنان بدون پاسخ و این مطالعات بر زمین مانده است .

هاشمی با بیان این که در برخی از روستاها از جمله کوه سفید داراب و دیندارلو فسا، همه تاسیسات شهری در مخاطره فرونشست قرار دارد و ایمنی زندگی مردم نیز تحت تاثیر این فرونشست هاست .

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس،اضافه کرد:جابه جایی این روستاها موضوعی پیچیده است وبدون انجام مطالعات اقلیم شناسی و زمین شناسی، نمی توان در این زمینه اقدام کرد، بنابراین هر گونه فعالیتی منوط به انجام مطالعات زمین شناسی است که پیشنهاد آن از طریق این بنیاد به مسوولان این استان ارائه شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار