بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛
در شبانه روز گذشته، ٨۶ بیمار سرپایی شناسایی شدند و ٢١ بیمار کرونایی در بخش ویژه بینارستان‌های استان بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 26 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شامل ۳۶ مورد بیمار مثبت بستری است.

در شبانه روز گذشته، ۸۶ مورد بیمار سرپایی شناسایی شد و فوتی قطعی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته ایم، به این ترتیب مجموع جان باختگان قطعی به ۳۱۴۲ نفر رسید.

بستری‌های جدید در ٢۴ ساعت گذشته، ۱۶ نفر بوده و ١۵ نفر پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند، بیماران بستری حال حاضر در بیمارستان‌های استان، ۹۱ نفر و بیماری جهت تزریق رمدسیویر بستری نشده است.

لازم به ذکر است که بیماران بستری در بخش‌های ویژه ۲۱ نفر هستند که حال ۴ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

گفتنی است در زیرسویه‌های جدید امیکرون احتمال درگیری شدید ریه وجود دارد، این زیرسویه‌های جدید هم مانند سویه‌های قبلی می‌توانند درگیری ریه ایجاد کرده و عوارض خطرناکی بر جای بگذارند.

در بسیاری موارد درگیری‌های ریه خفیف است که به تبع علائم آن نیز خفیف بوده و حتی در برخی موارد فرد متوجه نمی‌شود و این علائم پس از مدتی بهبود می‌یابد، اما در موارد شدید اغلب علائم نیز شدید است و فرد احساس تنگی نفس و درد در قفسه سینه دارد.

همچنین علامت سرفه در افراد با درگیری بالای ریه شدید است و در این شرایط افراد باید هرچه سریعتر جهت درمان اقدام کنند، سنجش اکسیژن سطح خون یکی از راه‌های تشخیص درگیری ریه‌هاست و اگر اکسیژن خون فردی از ۹۳ درصد کمتر شود، احتمال درگیری ریه بالاست.

درمان در مراحل اولیه درگیری ریه به راحتی صورت می‌گیرد، بنابراین توصیه می‌شود افراد با مشاهده کوچکترین علائم تنگی نفس یا درد در قفسه سینه حتما به پزشک مراجعه کنند، هرچه زمان بیشتری بگذرد احتمال فیبروز و عوارض ریوی بیشتر می‌شود که بعضا جبران ناپذیرند، بنابراین افراد نباید در این زمینه نسبت به علائم بی توجه باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار