وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز ۶ مرداد در سفر به شهرستان ملایر با ۱۵ نفر از مردم این شهرستان که از قبل اعلام آمادگی کرده بودند، دیدار کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 28 July 2022

وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز ۶ مرداد در سفر به شهرستان ملایر با ۱۵ نفر از مردم این شهرستان که از قبل اعلام آمادگی کرده بودند، دیدار کرد.

به گزارش تابناک همدان، سید جواد ساداتی نژاد در این دیدار، مردم مسائل، مشکلات و دغدغه های خود در حوزه های مختلف را مطرح کردند.

برخی از فعالین اقتصادی و تولیدی نیز در این جلسه مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که این مشکلات در حوزه سرمایه در گردش و... بود.

ایجاد سردخانه نگهداری انگور، رفع مشکلات واحدهای کشمش پاک کنی و تامین اعتبار و کمک به مبارزه با آفات و... از جمله درخواست هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین در این جلسه مطرح شد که ۱۰ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات انگور شهرستان است که متوسط تولید انگور ملایر ۲۲ تن در هر هکتار است و این رقم در دنیا ۱۰ تن و ایران ۱۴ تن است.

مشکلات آب و ضرورت احیای قنوات و ایجاد کانال های آبیاری مدرن از دیگر مسائلی بود که مطرح شد.

بیان مشکلات حوزه علمیه ملایر در حوزه های مختلف نیز از موضوعاتی بود که مطرح شد.

۳۰ درصد انگور تولیدی کشور توسط باغداران شهرستان ملایر انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار دستور لازم برای رفع مشکلات را صادر و موضوعاتی که به سایر وزارتخانه ها مربوط بود قول مساعد به انعکاس این موارد به وزار و مسئولان دولتی داد.

سید جواد ساداتی نژاد بیان کرد: ملایر جنبه های تاریخی منحصر به فردی دارد. فرا شهرستانی بودن ملایر در حوزه های تاریخی و همچنین ایجاد مینی ورد نیز قابل تامل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار