طی عملی نادری که توسط دکتر کیان امید بخش ، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان شهید گنجی برازجان در این بیمارستان انجام شد، مثانه جدیدی با تکنیک نوین ،جهت بهبود عملکرد کلیه و جلوگیری از گسترش نارسایی کلیوی بیمار 18 ساله و نارسایی دائم آن، ساخته شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 04 October 2015
تابناک بوشهر: طی عملی نادری که  توسط دکتر کیان امید بخش ، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان شهید گنجی برازجان در این بیمارستان انجام شد، مثانه جدیدی  با تکنیک نوین ،جهت  بهبود عملکرد کلیه  و جلوگیری از گسترش نارسایی کلیوی بیمار 18 ساله  و نارسایی دائم آن، ساخته شد. 



به گزارش اتحاد خبر، دکتر جراح ،در تشریح  عمل خود گفت: برخلاف عمل های قبلی  که مثانه بیمار توسط قسمتی از  روده بازسازی  میشد،در این تکنیک جدید، مثانه بیمار به طور کامل خارج شده و حالبها نیز از محل طبیعی خود جدا شده و به این مثانه جدید متصل  شده اند و ادرار را  مستقیما وارد کیسه ای که به طور دائم به  پوست وصل است، می کند و بیمار با باز کرن پیچ ،ادرار را تخلیه می نماید .

دکتر امیدبخش  در ادامه توضیح داد که مزیت این  روش  نسبت به روش های  قبلی ،این است که بیماری نیازی به سوند زدن ندارد و شانس عارضه و عفونت کمتر است وهمچنین  هزینه مراقبت  نیز کاهش می یابد .

دکتر متخصص جراحی کلیه و مجاری   خاطر نشان کرد، هم اکنون حال عمومی  بیمار در وضعیت مطلوبی است وهیچ گونه نشانه ای از عارضه قبلی و برگشت ادرار به کلیه ها مشاهده نمی شود.

لازم به ذکر است که جراحی یادشده،همانند دیگر جراحی های بعمل آمده در بیمارستان دولتی شهرستان،طی طرح تحول  نظام سلامت با هزینه دولتی انجام شده است  و در این مورد علیرغم وقت صرف شده بالا و ظرافت و حساسیت عمل جراحی ، بیمار متقبل هزینه بسیار کمی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار