معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: در هفته دولت ۱۶۰ پروژه با اعتباری بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان آماده کلنگ زنی یا افتتاح در شهرستان است
کد خبر: ۱۰۶۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ 25 August 2022

افتتاح وکلنگ زنی ۱۶۰ پروژه در ملایر/در هفته دولت خبرهای خوبی برای مردم ملایر خواهیم داشت

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: در هفته دولت ۱۶۰ پروژه با اعتباری بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان آماده کلنگ زنی یا افتتاح در شهرستان است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: سلمان اسماعیلی، چهارشنبه دوم شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی از همراهی مردم ملایر طی یکسال گذشته در راستای تحقق اهداف مهم دولت، اظهار داشت : این عدد، عددی بی سابقه در تاریخ ملایر است که با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد : ۱۴۶ پروژه با اعتبار ۱۷۲۰ میلیارد تومان در دست افتتاح است و مابقی مربوط به پروژه هایی است که کلنگ زنی خواهد شد.
وی از افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی با اعتبار بیش از ۷۲۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و عنوان کرد : مابقی پروژه ها در روزهای بعد با حضور استاندار و دیگر مدیران استانی و شهرستانی افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در ملایر با اشاره به پروژه های حوزه صنایع و معادن در کمتر از یکسال گذشته، افزود : به ۳۰۰ هکتار زیرساخت صنعتی دولتی شهرستان، در کمتر از یکسال گذشته، ۲۱۵ هکتار معادل ۸۰ درصد اضافه شده است.

اسماعیلی مطرح کرد : عملیات اجرایی ساخت شهرک صنعتی خیاطان ازندریان به مساحت ۱۲۰ هکتار در مرحله تملک زمین است و ۲۰ هکتار نیز  به ناحیه صنعتی شماره دو ملایر (شهرک صنعتی حاجی آباد) اضافه خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر خبر داد: اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه سایر حوزه های صنعتی هزینه شده است که با تخصیص این ااعتبار، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این حوزه ها خواهیم بود.

افتتاح وکلنگ زنی ۱۶۰ پروژه در ملایر/در هفته دولت خبرهای خوبی برای مردم ملایر خواهیم داشت


اسماعیلی راه اندازی «شرکت فروسیلیس آسا آفرین» با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و اشتغال زایی ۱۶۰ نفر و راه اندازی «شرکت لوتوس آدلی» با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۳۰ نفر را از جمله پروژه های صنعتی مهم شهرستان برشمرد که طی یکسال اخیر به ثمر نشسته است.

معاون استاندار و فرماندار ملایر به آغاز اجرای طرح توسعه «شرکت کیان کرد» با سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۳۵ نفر  اشاره و خاطرنشان کرد : شرکت کیان کرد بالغ بر ۳۵ درصد منسوجات و الیاف صنعتی کشور را تولید می کند و با اجرای طرح توسعه شرکت، ۵۰ درصد این حوزه صنعتی در اختیار ملایر خواهد بود.

وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه «فروسیلیس آلیاژ کاوه» با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۶۰ نفر اشتغال زایی خبر داد و گفت : آغاز طرح تولید کاغذ و مقوای لاینر با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۵۰ نفر نیز از دیگر پروژه های بزرگ صنعتی شهرستان طی یکسال اخیر است.

حمایت از واحد های تولیدی کوچک و متوسط در دستور کار قرار دارد

اسماعیلی اظهار کرد: همزمان با پیشرفت صنایع بزرگ ملایر، حمایت از واحد های تولیدی کوچک و متوسط نیز در دستور کار  قرار گرفت و در همین راستا تاکنون ۲۲ جلسه با موضوع صنایع و معادن، در سطح شهرستان و استان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است.

فرماندار ویژه ملایر به ۵۵ مصوبه این جلسات اشاره و اضافه کرد : از ۳۸ واحد صنعتی رفع موانع تولید شده و چهار واحد صنعتی تعطیل احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

افزایش ۴۷ درصدی تولید گندم شهرستان نسبت به سال قبل

وی در ادامه گفت : پروژه های حوزه کشاورزی و دامپروری ، رشد ۱۶ درصدی تولید گندم را نسبت به سال قبل داشته است .

اسماعیلی از افزایش ۴۷ درصدی تولید گندم شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: امسال ۳۲ هزار تن گندم در ملایر کشت شده که با قیمت تضمینی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه کشت گلخانه ای از میانگین استانی و کشور عقب هستیم، تصریح کرد : پروژه گلخانه ای به وسعت ۵۴ هکتار با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال زایی ۴۵۰ نفر هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.


اسماعیلی با تاکید بر چالش آب به عنوان یکی از چالش های مهم پیش رو در ملایر، با اشاره به اهمیت بهینه سازی مصرف و مدیریت تامین آب کشاورزی، یادآور شد : از ۶۲۴ رشته قنات در ملایر، ۲۱ رشته قنات به طول ۶۵۰۰  متر و با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی یکسال اخیر لایروبی یا مرمت شده است.

افتتاح وکلنگ زنی ۱۶۰ پروژه در ملایر/در هفته دولت خبرهای خوبی برای مردم ملایر خواهیم داشت


وی اعلام کرد : آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه بزرگ آبیاری نوین و لوله گذاری در شهرستان شروع شده است و این پروژه ها در زمین هایی به مساحت ۵۱۰ هکتار با اعتبار شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام می شود.

اسماعیلی افزود : توسعه کشت های کم آب بر از جمله پسته، بادام، انگور دیم و زعفران از دیگر اولویت های  شهرستان  است ، امسال ۴۵ هکتار از اراضی ملایر به کشت این محصولات کم آب بر اختصاص داده شده است.

۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل استخر سامن

اسماعیلی اضافه کرد: افتتاح هشت باب خانه ورزشی روستایی، تعمیر و تجهیز هفت مجموعه و سالن ورزشی و آغاز عملیات اجرایی هفت زمین چمن مصنوعی از جمله پروژه های ورزشی شهرستان طی یکسال اخیر است.

معاون استاندار همدان به تصویب اعتبار لازم برای ۲۰ پروژه بزرگ ورزشی شهرستان از جمله ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل استخر سامن اشاره و اظهار کرد: در هفته دولت عملیات اجرایی دو کتابخانه عمومی «زنده یاد کیارش حمیدی» و کتابخانه «شهید مسعودی پور» با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی به برگزاری ۲۰۰ برنامه، همایش، جشنواره و آیین نامه سنتی و فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی طی یکسال گذشته اشاره عنوان کرد : همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با مشارکت ۱۵ هزار نفر و اجتماع بزرگ عزاداران و هیئت های مذهبی در روز سوم امام از جمله این همایش ها بود.

افتتاح ۱۲۰ واحد مسکونی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان

اسماعیلی افتتاح افتتاح ۱۲۰ واحد مسکونی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، کلنگ زنی ۵۵ واحد مسکونی با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و پرداخت کمک های بلاعوض به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به پنج هزار و ۶۲۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از اقدامات موفقیت آمیز دولت در حوزه حمایت از اقشار آسیب پذیر برشمرد.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه گفت : در حوزه گسترش اقدامات علمی، آموزشی و دانش بنیان مرکز همایش های شهید حیدری در دانشگاه ملایر با اعتبار شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پژوهشکده  کشمش و انگور با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای علمی، آموزشی، عمومی و ورزشی شهرستان، اخذ موافقت نامه برای افزایش ۱۰ رشته تحصیلی و ارائه و پذیرش ۳۰۰ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی را از دیگر دستاوردها و اقدامات علمی و آموزشی شهرستان برشمرد.

اسماعیلی بیان کرد : ۱۴ فضای علمی و آموزشی آموزش و پرورش شهرستان با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجهیز شد و مورد بازسازی اساسی قرار گرفت.

برگزاری ۴۲ میز خدمت در ملایر

فرماندار ویژه ملایر تغییر سبک مدیریت شهرستان را از اولویت های شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در پنج ماه اخیر بیش از ۴۲ میز خدمت با ۱۹۱ مصوبه در روستاها و مناطق حاشیه شهر برگزار شده و تابحال ۷۰ درصد مصوبات اجرا شده است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : ناقص بودن بانک اطلاعاتی شهرستان در همه حوزه ها یکی از اشکالات مدیریتی شهرستان است که با مشارکت همه دستگاه ها، بانک های اطلاعاتی و شاخص ها در همه حوزه ها در حال تکمیل است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت تکمیل این بانک های اطلاعاتی، افزود : شاخص ها به مردم، مسئولان و خبرنگاران در مقایسه، ارزیابی و تحلیل میزان پیشرفت پروژه های شهرستان کمک می کند.

وی ادامه داد : ما شاهد بهترین و بیشتری همراهی مردمی در طرح های مختلف دولت از جمله مردمی سازی یارانه ها در سراسر کشور به ویژه در استان همدان و شهرستان ملایر بودیم.

اسماعیلی گفت: طرح هدفمند سازی یارانه ها طرحی بزرگ و سخت بود که با همراهی، صبر و نجابت مردم به موفقیت رسید و خوشبختانه امروز با ثبات در بازار، طعم شیرین آن ماموریت بزرگ در نیمه دوم سال نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه شاخص های اقتصادی کشور این روند مثبت را نشان می دهد، افزود: دولت سیزدهم از ابتدا ماموریت بزرگ خود، کانون توجه خود را حل مشکلات داخلی کشور قرار داد و منتظر اخم و لبخند خارجی ها نبود.


ایستادگی از موضع و حقوق مردم، موجب بهبود و ترمیم شرایط مذاکره شد

اسماعیلی مبارزه با بیماری کرونا را از دیگر اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و مطرح کرد: در روزهای اخیر شاهد عقب نشینی غربی ها و اتحادیه اروپا از مواضع سرسختانه خود در مذاکرات هسته ای هستیم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه نتایج مذاکرات تا امروز امیدوار کننده بوده است، ادامه داد : ایستادگی از موضع و حقوق مردم، موجب بهبود و ترمیم شرایط مذاکره شد.

وی تاکید کرد : آمریکایی ها این بار بر سر عقل بیایند چرا که دوره تحریم گذشته و با زبان زور نمیتوان سخن گفت.

اسماعیلی گفت : آمریکا و اتحادیه اروپا باید حقوق هسته ای کشور را به رسمیت بشناسند تا بتوانند در شرایط برابری مذاکره کنند،همه طرف های مذاکره بر مواضع به حق ایران و خواسته های معقول جمهوری اسلامی صحه گذاشتند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه امروز توپ در زمین آمریکا است و باید از موضع برابر با ایران سخن بگوید، گفت: این مذاکرات، خارج از مسیر تعامل هیچ آورده ای برای آمریکایی ها نخواهد داشت.

وی اظهار کرد:: آنها امروز در باتلاق یمن و افغانستان گرفتار شدند و طرف های دیگر مذاکره از جمله چین و روسیه به صراحت و بر خلاف نظم خودخواسته آمریکایی ها، سیاست دیگری را در تایوان و اوکراین پیش گرفتند.

وی در ادامه این نشست گفت : آمریکا روز به روز در حال عقب نشینی است و رژیم غاصب صهیونیستی از هر وقت دیگری ضعیف تر شده و آمریکا در سرای انفعالی قرار گرفته است.


در هفته دولت خبرهای خوبی برای مردم ملایر خواهیم داشت

اسماعیلی با بیان اینکه کشور با وجود همه این مشکلات، رو به جلو بوده و هر روز امیدواری ما بیشتر است، تصریح کرد : در هفته دولت خبرهای خوبی برای مردم ملایر خواهیم داشت.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: مبارزه موفق با بیماری کرونا، پیشرفت های دفاعی، ماموریت های علمی، ۳۱ سفر پر خیر و برکت رییس جمهور به استان ها و بسیاری دستاوردهای دیگر نشان می دهد دولت خدمت گزار و مردمی، مسائل کشور را به مذاکرات وین گره نزده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار