در راستای هماهنگی بهتر برای خدمت رسانی به زوار اربعین:
در راستای هماهنگی بهتر برای خدمت رسانی به زوار اربعین با اعضای ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان با شهردار همدان دیدار کردند.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ 27 August 2022

در راستای هماهنگی بهتر برای خدمت رسانی به زوار اربعین با اعضای ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان با شهردار همدان دیدار کردند.

به گزارش تابناک همدان،این جلسه که با هدف هماهنگی و پیش‌بینی تسهیلات مورد نیاز زوار اربعین برگزار شد اعضای ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین به تبیین شرایط فعلی و نیازهای خود پرداختند.


در ابتدای جلسه بقایی قائم مقام ستاد با بیان اینکه در کل استان ۹۶ ایستگاه پذیرایی از زوار اربعین داریم اظهار داشت: احتمال دارد این تعداد به ۱۱۰ موکب افزایش یابد.پ


وی تعداد موکب های سطح شهرستان را ۴۸ و سطح شهر همدان را ۲۸ موکب عنوان کرد.


بقایی با اشاره به پیش بینی حجم تردد سه و نیم میلیون نفری زوار که از همدان عبور خواهند کرد گفت: زائران ۱۷ استان از همدان عبور خواهند کرد که از ۱۰ شهریور رفت زوار به کشور عراق آغاز خواهد شد. وی رسیدگی به امر فوق را در چهار محور قابل توجه دانست.


بقایی شرایط بهداشتی، اقتصادی، کمبود آب و بیوتروریسم را در موضوع عبور زوار اربعین از همدان مورد توجه قرار داد و گفت: از مدیریت شهری همدان انتظار می‌رود که به موضوعاتی همچون مهیا سازی زیرساخت های شهر از جمله آماده سازی بوستان ها، مساجد و نمازخانه ها و فضاسازی فرهنگی مسیر تردد زوار و سطح شهر را مورد توجه قرار دهند.


قایم مقام ستاد مردمی اربعین تامین آب شرب و غیر شرب موکب ها را امری مهم ارزیابی کرد و با توجه به کمبود های پیش آمده در بحث آب همدان خواستار توجه ویژه به موضوع تامین آب شرب و غیر شرب موکب ها شد.


در ادامه جلسه سید مسعود حسینی شهردار همدان ضمن اعلام آمادگی شهرداری همدان برای پذیرایی از زوار امام حسین علیه السلام گفت: شهرداری همدان با امکانات و زیرساخت های در اختیار خود همچون پارک‌های مسیری، تامین آب سرویس های بهداشتی، کمک به موکب ها و فضاسازی مسیر در خدمت زوار اربعین خواهد بود. وی در این جلسه ضمن صدور دستورات لازم به معاونین و مدیران مربوطه، خواستار فراهم نمودن شرایط برای تردد آرام همراه با تامین حداقل ها برای زوار اربعین شد.


شهردار همدان با اشاره به کمبود شدید آب در سطح شهر همدان گفت: از سایر استان ها درخواست کمک کرده ایم و آنها نیز در حال ارزیابی و اعزام کمک های خود از جمله تانکر حمل آب شرب و غیر شرب، سرویس بهداشتی و حمام برای زوار عبوری از همدان هستند که امیدواریم این تشریک مساعی ها بتواند موضوع فوق را برای ما و زوار عبوری تسهیل نماید. شهردار همدان تامین آب در ایام اربعین را کاری بس عظیم عنوان کرد و خواستار مشارکت همه دستگاه ها برای رفع مشکل فوق و تامین آب مورد نیاز زوار عبوری از همدان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار