هشدار دادستان شهرستان لنگرود درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در شهرستان لنگرود
کد خبر: ۱۰۶۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸ 06 September 2022

منفعت طلبان بدانند دستگاه قضایی قاطعانه نسبت به تغییر کاربری‌ها اقدام می‌کند

 سید هاشم میرحسینی  درهمین راستا به خبرنگار تابناک  گفت: یکی از موضوعات دیگری که باید به آن توجه اساسی شود ممنوعیت تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی است. اراضی زراعی و باغی از حیث تأمین امنیت غذایی برای کشور از اهمیت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است بر این اساس ما باید سعی کنیم از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به جد اجتناب بکنیم مگر در مواردی که ضرورت اقتضا می‌کند و این ضرورت را خود قانون گذار پیش بینی کرده است.

میرحسینی دادستان لنگرود افزود ؛اگر در مواقعی نیاز به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی از سوی مالک زمین بوده باشد، در این صورت باید تقاضای خود را به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها و مدیریت امور اراضی استان ارائه نمایند تا در کمیسیون خاصی که برای تغییر کاربری اراضی در این خصوص دارای صلاحیت شناخته شده مطرح و تصمیم گیری شود.

در برخی موارد متاسفانه برخی از مقامات مسئولین محلی؛بخشداران ؛شهرداران ؛دهیاران اعضای شوراهای شهر روستاهم بدلیل پاره ای ازمواردومنافع مشترک درعملیاتهای کاربری وتبدیل همکاری موثردارند

دادستان لنگرود ضمن هشدار به مدیران اجرایی جهت جلوگیری ازتخریب سرمایه ملی ودست اندازی به اراضی ملی را خلاف قانون عنوان  کرد وبرخوردقاطع  دستگاه قضا درانتظار مجرمان ومتخلفان است.

درهمین راستا دادستان لنگرود ؛دستور ضرب الاجل  را به جهادکشاورزی شهرستان لنگرود راصادرکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار