معاون غذا و دارو اعلام کرد:
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان لیست دارو‌های مجازی که زائران می‌توانند در سفر اربعین همراه داشته باشند اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 06 September 2022

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همراه داشتن دارو‌هایی مانند مورفین، متادون، دیازپام، استامینوفن کدئین، ترامادول، هیدروکدون ، هیدرومورفون، مپریدین هیدروکلراید، اکسپکتورانت‌کدئین، هیدرومرفین، پتدین، فلورازپام، کلوتازپام، اگزازپام، دیازپام و بوپرنورفین  در سفر اربعین جرم است.
محمود اعتباری افزود: شهروندان برای سفر به اربعین دارو‌های مصرفی و دارو‌هایی که بدون نسخه امکان فراهم کردن دارند مانند استامینوفن، قرص سرماخوردگی، بروفن و ژلوفن را به همراه داشته باشند.
بنابر اعلام ستاد اربعین افرادی که در مرحله حاد بیماری قرار دارند و همچنین شهروندانی که تست کرونای مثبت دارند، بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام و مشکل کلیوی، بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند، بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند و بیماران مبتلا به آسم به این سفر زیارتی اعزام نشوند.
ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) هم اعلام کرد سالخوردگان و افراد بیمار از عزیمت برای زیارت اربعین پرهیز و سفر خود را در زمان دیگر انجام دهند.
تاکنون ۲۴۱ هزار و ۹۸۵ نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
مدیرکل حج و زیارت استان گفت: شهرستان اصفهان با ۱۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر ثبت نامی بیشترین آمار را در سراسر استان دارد.
علیرضا صادقی افزود: شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، شهرضا، شاهین شهر و مبارکه بیشترین تعداد ثبت نام‌های اربعین را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار