مدیر ستاد اقامه نماز یزد گفت: برای تهیه ۱۳ هزار مترمربع فرش سجاده‌ای برای نمازخانه‌های مدارس استان به ۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است .
کد خبر: ۱۰۶۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 14 September 2022

حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۵ درصد مدارس استان دارای نمازخانه است افزود: حدود ۵۰ درصد آنها فرش سجاده‌ای ندارد و برای زیرپوشش قرار دادن همه واحدهای آموزشی به همکاری خیران نیاز است .

وی ادامه داد: در سخت افزار برای اقامه نماز دانش‌آموزان مشکل خاصی نیست و باید با تامین فرش سجاده‌ای زمینه اقامه باشکوه با حضور فعال جامعه هدف و فرهنگیان را در سال تحصیلی جدید با همکاری مردم، مسئولان به خصوص بخش خصوصی و خیران فراهم کرد.

این مسئول بیان کرد: در نمازخانه‌های مدارس با همکاری مسئولان آموزش و پرورش و مربیان پرورشی و فرهنگیان علاوه بر اقامه نماز جماعت ظهر و عصر بر اساس شرایط، نیازها و مطالبات برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

موسوی بیان کرد: اگر از همان ابتدا نسل جوان با معارف دینی و به خصوص اقامه نماز انس و الفت بگیرد نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و باید همه وظایف خود را در کنار ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش انجام دهند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در اقامه نماز دانش‌آموزان در مدارس، کمبود شدید روحانی است به نحوی که هنوز حدود ۵۰ درصد آنها فاقد روحانی هستند و هرچند در این خصوص تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته ولی مشکل به قوت خود باقی است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: برای حل مشکل در سنوات گذشته از برخی فرهنگیان و مربیان پرورشی با کار جهادی استفاده شد ولی باید تلاش کرد برای همیشه مشکل موجود مرتفع شود و نمازجماعت ظهر و عصر به نحو مناسب اقامه شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار