معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی پیوندی ناگسستنی با اشتغال بومی دارد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 06 October 2015
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی پیوندی ناگسستنی با اشتغال بومی دارد.

نصرت‌الله سپهر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی پایه و اساس اشتغال بومی در استان کرمانشاه است و ما هرچقدر بتوانیم در زمینه توسعه آن گام برداریم یقینا کمکی ویژه به اشتغال بومی کرده ایم.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر هرچه قدر صادرات صنایع دستی افزایش یابد، این هنرصنعت سفید زنده تر خواهد شد و شرایط برای توسعه اشتغال آن هم فراهم تر از قبل می گردد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اقتصاد بیشتر خانواده‌های هنرمندان صنایع‌دستی به این هنر صنعت سفید گره خورده و هرچقدر صادرات آن افزایش یابد به تبع آن اقتصاد این خانواده ها نیز رونق می گیرد.

سپهر افزود: همچنین صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی باعث می گردد که فرهنگ و اصالت هزاران ساله ما به بهترین شکل ممکن از مرزها عبور کرده و به دیگر کشورها برسد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی صنایع دستی نیز به رونق هرچه بیشتر این هنر سنتی و ماندگار کمک می کند.

سپهر خاطرنشان کرد: توجه ویژه دولت به حفظ‌، احیاء و توسعه صنایع دستی می تواند بسیاری از مشکلات کشور که در راس آن بیکاری است را مرتفع کند.

وی یادآور شد: صنایع دستی یک اشتغال کم هزینه و پایدار است که برخلاف ایجاد اشتغال در حوزه های دیگر مانند صنعت و ... می توان با اندک سرمایه ای به ایجاد اشتغال پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار