رئیس هیئت بسکتبال استان ایلام:
رئیس هیئت بسکتبال استان ایلام گفت: در حال حاضر ۵۰۰ بسکتبالیست بیمه شده در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۲۸۰ نفر آقا و ۲۲۰ نفر خانم هستند.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 09 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مصطفی حیدریان اظهار کرد: بسکتبال ایلام در سال جاری نتایج درخشانی را کسب کرده است. به طوری که در سه مقطع نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بازیکن در تیم ملی داریم.

رئیس هیئت بسکتبال ایلام در معرفی افراد ایلامی حاضر در تیم ملی گفت: تا کنون تعدادی از بازیکنان ما توانسته‌اند به اردوی تیم ملی دعوت شوند. برای مثال محمد امین خسروی بازیکن تیم ملی نوجوانان و تیم ملی جوانان و امیرحسین رضایی‌فر عضو تیم ملی بسکتبال سه نفره و سامان طاهرپور از اعضای حاضر در لیگ برتر بسکتبال هستند.
حیدریان تصریح کرد: در حال حاضر دو تیم صدرا و آینده سازان ایلام در لیگ برتر بسکتبال سه نفره ایران حضور دارند و  همچنین ایلام،  آمادگی حضور در لیگ بسکتبال پنج نفره و لیگ جوانان بسکتبال ایران را نیز دارد.

رئیس هیئت بسکتبال ایلام تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰۰ بسکتبالیست بیمه شده در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۲۸۰ نفرشان آقا و ۲۲۰ نفرشان خانم است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۲۰ مربی و ۱۵ داور فعال داریم، گفت: در شهر ایلام باشگاه‌های آینده‌سازان، صدرا، جاوید و مهرسام در حوزه آقایان و ایران دخت و علوی در حوزه بانوان، فعالیت دارند و  همچنین در شهرستان‌های دهلران، دره‌شهر، آبدانان ، چرداول و ایوان هیئت بسکتبال فعال است.

حیدریان ادامه داد: در فصل تابستان برنامه‌های زیادی برای استعدادیابی داشتیم و  با مراجعه به مدارس توانستیم تعدادی ورزشکار خوب جذب کنیم.

رئیس هیئت بسکتبال ایلام با اشاره به اینکه استقبال خانواده‌ها نسبت به این ورزش خوب است، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که سالن هایی که در سطح شهر دارای حلقه بسکتبال هستند، تعدادشان کم است و همین موضوع ممکن است مراجعه علاقه‌مندان به این ورزش را با مشکلاتی مواجه کند.

وی مهترین مشکلات پیش روی هیئت‌ها را کمبود منابع مالی دانست و اظهار کرد:  افراد و شرکت‌های خصوصی بسیار کمی حاضر به حمایت از ورزش استان هستند. مشکلات اقتصادی بر خانواده‌ها و علاقه مندان به ورزش نیز تاثیری منفی گذاشته است.

حیدریان در پایان گفت: امید است با حمایت همه جانبه از هیئت‌های ورزشی شاهد درخشش ورزش، در استان ایلام باشیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار