رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تولید کنندگان سنگربانان اساسی اقتصاد کشور هستند، گفت: نجات کشور در گرو مسائل مرتبط با تولید است لذا باید همگی از تولید حمایت کنیم و در راستای رفع موانع کمک کنیم تا ظرفیت های تولید افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ 09 October 2022

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تولید کنندگان سنگربانان اساسی اقتصاد کشور هستند، گفت: نجات کشور در گرو مسائل مرتبط با تولید است لذا باید همگی از تولید حمایت کنیم و در راستای رفع موانع کمک کنیم تا ظرفیت های تولید افزایش یابد.

به گزارش تابناک همدان، مهدی اسلام پناه در سفر به استان هدان در جریان بازدید از کارخانه تولید سیم و کابل همدان اظهار داشت: این مجتمع تولیدی محصولات استراتژیکی در زمینه سیم و کابل کشور تولید می کند که توانسته بازار هدف صادراتی  با کیفیت و مرغوبیت استاندارد تصاحب کند و مستمرا در دست داشته باشد.

به گفته وی، فضای دانشی خوبی در مجتمع حاکم است که برخورداری از آزمایشگاه های تایید صلاحیت می تواند محل نمونه گیری و گزارش برای سایر آزمایش ها در صنعت مشابه تولیدی باشد.

اسلام پناه خاطر نشان کرد: برنامه توسعه خوبی را دردست اقدام دارند و می توانند با این روند تولید به تداوم صادرات محصولات و کسب سبد بزرگی از ظرفیت تولید داخل از جانب مجتمع امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه این سطح از مرغوبیت امید بخش است، اذعان داشت:  کالای ایرانی با کیفیت پایدار و قابل رقابت می تواند نام آور نشان و برند جمهوری اسلامی در بازارهای هدف باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:امیدوارم در روز جهانی استاندارد با حضور مدیرعامل و موسسین مجتمع نماد(لوح تقدیر و تندیس) توانستن و خواستن ایرانی را در قالب واحد نمونه استاندارد به این واحد تقدیم شود.

اسلام پناه در رابطه با سفر به استان همدان گفت: این سفر در قالب سفرهای استانی و زنجیره ای بود که به استان های کشور داریم و با توجه به اینکه نظام استاندارد سازی، تایید صلاحیت، انطباق و اندازه شناسی نیازدارد در ارتباط با زنجیره ارزش کل همچون واردات، تولید و صادرات در یک تعادل پایدار باشد که در این سفر دو روزه به استان همدان با ظرفیت های حوزه کالا و خدمات آشنا شدیم.

 وی ادامه داد: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن به عنوان مرکزیت استاندارد سازی میراث سیاحتی در کشور شناخته شد و بناشد دستو العمل های استاندار سازی و نظام های تعیین صلاحیت به کمک نخبگان، فرهیختگان و صاحبان خرد در استان تهیه، تدوین و برای کل کشور ابلاغ شود تا اجرا کنند.

اسلام پناه با اشاره به اینکه اختیارات لازم که گشایش اقتصادی ایجاد کند به مسئولین و واحدها استان داده شد، افزود: در حوزه تولید محصولات باغی و زراعی با نگاه صادرات مصوبات لازم در شورای عالی استاندارد استان اخذ شد.

خبرگار: فاطمه صنیعی وحید

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار