رونمایی از لوح یادبود انتخاب تبریز به عنوان 'شهر جهانی بافت فرش'
لوح یادبود انتخاب تبریز به عنوان 'شهر جهانی بافت فرش' از طرف شورای جهانی صنایع دستی روز سه‌شنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 06 October 2015
به گزارش تابناک تبریز در مراسم رونمایی از این لوح اعضای هیات رییسه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند.

دکتر اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: فرش تبریز به منزله سفیر و نماینده فرهنگی منطقه برای بازمعرفی ظرفیت‌های فراوان تبریز در سطح جهانی است.

وی، انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش را معرفی دوباره این شهر فرهنگی و تاریخی به جهان دانست و با تبریک این انتخاب به مردم و مسوولان استان، افزود: تبریز لایق و شایسته این انتخاب بود و در اثر تلاش مجموعه مدیران و فعالان عرصه فرش استان این افتخار به دست آمد.

جبارزاده گفت: برای حفظ این امتیاز و افتخار کسب شده در حوزه فرش تبریز، حفظ کیفیت و شاخص های ارزیابی لازم است تا در سال های آینده نیز بتوان این مقام را حفظ کرد.

وی افزود: تمامی دست اندرکاران عرصه فرش اعم از طراحان، بافندگان، طراحان و رنگسازان در این افتخار شریک هستند و باید با تلاش مضاعف و به روز نگه داشتن تولید فرش، این هنر و صنعت را همچنان سرآمد جهانیان نگه دارند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای رونق بیشتر فرش تبریز باید قدم برداریم و برای رسیدن به این هدف مسوولان همواره در کنار دست اندرکاران عرصه فرش و قالی بافی خواهند بود.

جبارزاده با بیان این که صنعت فرش و قالی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی ایفا می کند و نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، اضافه کرد: علاوه بر این فرش می تواند عامل نفوذ فرهنگ ایرانی در دل و روح جهانیان و عامل مهمی در معرفی تبریز و کشورمان در دنیا باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به همراه اعضای هیات رییسه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی از بازار فرش تبریز و تیمچه مظفریه بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
یاشاسین آذربایجان.
اصغر همتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
فرش تبریز هزاران راز و سخن در خود پنهان کرده! این هنر واقعا تا ابد جاودانه خواهد درخشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار