رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: این دانشگاه طی حدود سه دهه فعالیت خود حدود ۶۲ هزار دانش آموخته داشته است.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 09 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سلیمان شفیعی، امروز (۱۸ مهر) به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی این دانشگاه را دانشگاهی مهارت محور و کارآفرین خواند و اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی در دهه ۷۰ به پیشنهاد تعدادی از دانشمندان خوش فکر کشور به منطور رفع نیاز‌های ساخت و ساز پس از دوران جنگ تحمیلی تاسیس شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از تاسیس این دانشگاه تربیت تکنسین و افرادی بود که بتوانند در زمان کوتاهی مشکلات بزرگ را پاسخ دهند، افزود: دانشگاه علمی کاربردی در طول ۳۱ سال فعالیت آموزشی توانسته نقش موثری در اشتغال، کارآفرینی و توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور ایفا کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دانشگاه در حال حاضر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد و برنامه‌های درسی آن هم با توجه به نیاز صنعت و با همکاری این بخش تدوین شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۵۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر، تماما براساس نیاز بازار کار و با تقاضای متولیان حوزه‌های تخصصی طراحی شده است.

به گفته این مسئول، این دوره‌ها به صورت ۷۰ درصد عملی و ۳۰ درصد نظری و عمدتا در جوار محیط واقعی کار برگزار می‌شود.

وی با تاکید براینکه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت دانشجویان کارآفرین است، افزود: می‌خواهیم دانشجویانی تربیت کنیم که بتوانند پس از پایان تحصیل وارد بازار کار شوند و حتی به عنوان کارآفرین برای دیگران هم شغل ایجاد کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: طبق آمارها، در مدت حدود سه دهه فعالیت این دانشگاه در کرمانشاه، قریب به ۶۲ هزار دانش آموخته داشته ایم که اکنون در مناصب و مشاغل مختلفی مشغول به کار هستند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۱۴۳ کد رشته محل در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه فعال است که ۷۹ کد رشته مربوط به کاردانی و ۶۴ کد رشته مربوط به کارشناسی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار